[ad_1]  رضا رحیمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اقدامات پیشگیرانه مقابله با سیلاب‌های شهری در این منطقه، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته احصاء و شناسایی نقاط آب‌گیر در سطح منطقه بود تا بتوانیم با بررسی مسائل و مشکلات و آسیب‌شناسی این نقاط […]

[ad_1]

 رضا رحیمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اقدامات پیشگیرانه مقابله با سیلاب‌های شهری در این منطقه، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته احصاء و شناسایی نقاط آب‌گیر در سطح منطقه بود تا بتوانیم با بررسی مسائل و مشکلات و آسیب‌شناسی این نقاط را بهسازی کرده و خطر سیلاب و آب‌گرفتگی معابر را از بین ببریم.

شهردار منطقه دو قم با اشاره به اجرای پروژه لایروبی کانال‌ها و انهار رو بسته سطح منطقه، خاطرنشان کرد: این پروژه در سطح معابر منطقه در حجم هزار مترمکعب انجام شد.

رحیمی همچنین به لایروبی مسیر رودخانه قمرود در محدوده منطقه دو اشاره و تصریح کرد: این پروژه نیز به حجم ۱۲۰۰ مترمکعب صورت گرفت.

وی ادامه داد:لایروبی سپتیک های منطقه به متراژ ۲۰۰ متر مکعب، حفر چاه جذبی از ابتدای سال ۱۳۹۸ به تعداد ۲۰حلقه، خرید یک دستگاه پمپ مکنده آتی سر، پمپ کفکش، شن و ماسه، نمک و… نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

شهردار منطقه دو قم همچنین به پاکسازی انهار روباز سطح منطقه به صورت مستمر اشاره کرد و افزود: اخطاریه‌هایی هم برای املاک مشرف به رودخانه صادر شده که بالغ بر ۴۰ مورد می‌باشد تا ایمن‌سازی در این خصوص را انجام دهند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۷

[ad_2]