استاندار قم گفت: سازمان‌هایی که لازم است در زمینهٔ اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی زیرساخت‌ها را تأمین کنند با برنامه‌ریزی نیازهای استان را در زمینهٔ‌های مختلف ارزیابی و تأمین کنند.

به گزارش شهر کریمه، سید مهدی صادقی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه مشکلات و مسائل باید براساس واقعیات استان باشد اظهار داشت: در بخش علمی پروژه‌ها باید از اساتید در زمینهٔ‌های مختلف برای رفع مشکلات استفاده شود.

استاندار قم با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت پژوهشگران در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: سازمان‌هایی که لازم است در زمینهٔ اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی زیرساخت‌ها را تأمین کنند با برنامه‌ریزی نیازهای استان را در زمینهٔ‌های مختلف ارزیابی و تأمین کنند.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی‌ها باید متناسب با امکانات و ظرفیت‌های استان تعریف شود تصریح کرد: برنامه‌های اقتصاد مقاومتی استان باید متناسب با امکانات باشد تا تحقق چشم‌انداز تعریف‌شده میسر شود.

صادقی با اشاره به اینکه باید از حمایت‌های سازمان میراث فرهنگی با توجه به محوریت بخش گردشگری در توسعه اقتصادی استان بهره‌برداری شود گفت: یکی از وظایف مهمی که ستاد اقتصاد مقاومتی کشور دارد شناسایی موانع و قوانین دست و پاگیر در مسیر توسعه اقتصادی است که باید در مسیر رفع آن گام برداریم.

استاندار قم با تأکید بر اینکه بسیاری از قوانین موانعی هستند که نه‌تنها سرعت‌گیر پیشرفت هستند که برخی ناامیدکننده هم هستند افزود: برخی قوانین رقیب بخش خصوصی است که باید قوانین در مقام حمایت‌گر از تولید و اشتغال حمایت کند تا چرخ اقتصاد در مسیر هموارتری حرکت کند.