مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: محتواهای مذهبی قم بسیار قابل توجه است، به همین علت امیدواریم با برنامه‌‌ریزی جامع بتوانیم از این محتواها در راستای اشتغال‌زایی استفاده کنیم.

به گزارش شهر کریمه به نقل از «حوزه»، سید حسن هانی ظهر امروز در دیدار با تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، با اشاره به این که مجموعه پست بانک فعالیت‌های خود را با رویکرد خدماتی دنبال می‌کند، اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر با استفاده از بودجه دریافتی از دولت برخی از دستگاه‌های خودپرداز را در روستاها نصب کرده‌ایم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم با بیان این که با امضای تفاهم‌نامه توسط شرکت ملی پست ایران، تخفیف ۴۰ درصدی برای ناشران درنظر گرفته شده، اضافه کرد: با وزارت فرهنگ و ارشاد نیز هماهنگی‌هایی انجام شده تا اعتباری به این بخش اختصاص دهد تا تخفیف ویژه ناشران را بیشتر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه ارتباطات زیرساخت با هماهنگی با مجموعه‌های مختلف استانی توانسته از نظر کمّی و کیفی خدمات به جایگاه مطلوبی برسد؛ طی سال‌های اخیر در حوزه اشتغال رویکردهای جدیدی را دنبال کرده‌ایم.

هانی با تاکید بر این که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات متصدی اشتغال نیست، گفت: حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه اشتغال در سطح دنیا تاثیرگذار بوده، به همین علت فرهنگ‌سازی و اشتغال‌سازی در این عرصه به صورت ویژه دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: هفت هزار دانشجو در رشته‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات تحصیل می‌کنند که سالی دو هزار نفر از آنها فارغ‌التحصیل می‌شود و باید برای تامین شغل آنها برنامه‌ریزی کنیم؛ این فرهنگ که دولت باید برای همگان به تنهایی شغل ایجاد کند، نادرست است؛ چرا که دولت بدون بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی نمی‌تواند به صورت جامع پاسخگوی نیازها باشد.

هانی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه نیروهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قم یاد کرد و افزود: امیدواریم با این کارگاه‌ها بتوانیم زمینه کسب و کار مناسب را فراهم سازیم؛ محتواهای مذهبی قم بسیار قابل توجه است، به همین علت امیدواریم با برنامه‌‌ریزی جامع بتوانیم از این محتواها در راستای اشتغال‌زایی استفاده کنیم.

وی به استفاده گسترده از فناوری‌های جدید در برخی از مراکز حوزه اشاره کرد و گفت: سه هزار نفر از طلاب را در قالب گروه‌های تبلیغی آموزش داده‌ایم تا بتوانند در عرصه‌ فضای مجازی فعالیت خود را دنبال کنند.