×
×

لزوم توجه به اثربخشی آثار تولیدشده در کنگره شهدا/هنرمندان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیج شوند

  • کد نوشته: 23432
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در دیدار رئیس و اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، با بیان اینکه ما بدون شهدا هیچیم اظهار کرد: امروز که به دنبال برگزاری کنگره شهدا هستیم می‌خواهیم این چراغ‌هایی که برای آینده ما هستند را روشن کنیم و به آنها […]

    لزوم توجه به اثربخشی آثار تولیدشده در کنگره شهدا/هنرمندان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیج شوند
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در دیدار رئیس و اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان قم، با بیان اینکه ما بدون شهدا هیچیم اظهار کرد: امروز که به دنبال برگزاری کنگره شهدا هستیم می‌خواهیم این چراغ‌هایی که برای آینده ما هستند را روشن کنیم و به آنها توجه کنیم.
    وی با اشاره به نگاه ویژه رهبر انقلاب بر استفاده از قالب‌های ادبی وهنری برای معرفی شهدا تصریح کرد: تنوع استفاده از عرصه‌های هنری و ادبی برای معرفی شهدا اهمیت ویژه‌ای دارد.
    مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تولید کلیپ، فیلم، سرود و تئاتر در خصوص شهدا را ضروری خواند و افزود: باید هنرهای مختلف لیست شده و در هر بخش هنرمندان ذیربط در زمینه معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به کار گرفته شوند.
    وی با اشاره به ضرورت استفاده بیش از پیش از ظرفیت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید طوری در آموزش و پرورش و مدارس و کلاس به کلاس کار کرد که دانش آموزان احساس کند که با شهید ارتباط برقرار کرده است.
    آیت‌الله اعرافی به تحصیل بیش از ۶۰ هزار دانشجو در قم اشاره کرد و افزود: باید متناسب با نیاز و ذائقه دانشجویان طراحی صورت گرفته و در حوزه شهدا کار شود.
    وی با بیان اینکه حوزه علمیه ظرفیت‌های فراوانی در قم دارد بیان کرد: مراکز حوزوی قم باید به یک شکلی مخاطب کنگره شده و همراه و همکار شوند.
    آیت الله اعرافی با بیان اینکه باید تولیدات متناسب با این اقشار تولید و در بین آنها توزیع شود گفت: باید به گونه‌ای عمل شود که این اقشار بسیار بانفوذ جذب شده و در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت مطلع شود.
    وی راه‌اندازی موزه شهدای استان را ضروری خواند و تصریح کرد: در فرصتی که تا برگزاری کنگره وجود دارد تلاش بر تولید نرم‌افزارهای این موزه باشد.
    رئیس کمیته روحانیت ستاد کنگره ملی شهدای استان قم نکته اصلی در برپایی این کنگره را مردمی بودن و اثربخش بودن آن ذکر کرد و گفت: این کار باید با محتوای غنی و برآمده از انگیزه و دل و جان باشد تا بر مخاطب اثر کند.
    وی برقراری ارتباط با مجلات حوزوی و استفاده از ظرفیت آنها برای معرفی مسائل مرتبط با کنگره شهدا را یادآور شد و گفت: باید در مراکز حوزوی ارتباط مطلوبی گرفته شده تا بخشی از ظرفیت پایان‌نامه‌ها نیز صرف آثار مرتبط با شهدا شود.

    انتهای پیام/۷۸۰۲۷

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.