×
×

نماینده مردم قم در مجلس:
لزوم رفع مشکل سرویس مدارس روستایی/مدارس دولتی نباید برای ثبت‌نام دانش‌آموزان وجهی دریافت کنند

  • کد نوشته: 1600
  • نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه برخی از خانواده‌ها از دریافت وجه توسط مدارس دولتی قم برای ثبت‌نام دانش‌آموزان، گله‌مند هستند، گفت: برای ثبت‌نام در مدارس دولتی نباید وجهی توسط مدارس دریافت شود. احمد‌ امیرآبادی امشب در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم،‌ ضمن عرض تبریک به مناسبت ازدواج حضرت […]

    لزوم رفع مشکل سرویس مدارس روستایی/مدارس دولتی نباید برای ثبت‌نام دانش‌آموزان وجهی دریافت کنند
  • نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه برخی از خانواده‌ها از دریافت وجه توسط مدارس دولتی قم برای ثبت‌نام دانش‌آموزان، گله‌مند هستند، گفت: برای ثبت‌نام در مدارس دولتی نباید وجهی توسط مدارس دریافت شود.

    احمد‌ امیرآبادی امشب در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم،‌ ضمن عرض تبریک به مناسبت ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: به همت مجموعه آموزش و پرورش استان قم، گنجایش پذیرش دانش‌آموزان در رشته تحصیلی علوم تجربی در سطح این استان گسترش یافته است،‌ از زحمات تمامی تلاشگران این عرصه تقدیر می کنیم.

    نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی،‌ اضافه کرد: در بسیاری از روستاها،‌ مشکل سرویس برای رفت و آمد دانش‌آموزان وجود دارد که باید پیگیری و رفع شود.

    وی ادامه داد: در رابطه با پروژه مهر، در کمیسیون تلفیق، به بودجه بخش سرویس روستایی مدارس رقم قابل توجهی اختصاص داده شده است که امیدواریم با اختصاص این بودجه و برنامه‌ریزی صحیح آموزش و پرورش این مشکل حل شود.

    عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها از دریافت وجه توسط مدارس برای ثبت‌نام دانش‌آموزان، گله‌مند هستند، افزود: به ما اطلاع رسیده‌ است که در برخی از مدارس، ‌مسؤولان مدرسه مبلغی حدود ۱۵۰ تا ۶۵۰ هزار تومان در ازای ثبت‌نام دانش‌آموزان از خانواده‌ها طلب کرده‌اند در حالی که برای ثبت‌نام در مدارس دولتی و عادی،‌ نباید وجهی توسط خانوداه‌ها پرداخت شود.

    امیر‌آبادی با اشاره به اینکه در برخی از مدارس، ‌هزینه‌هایی در قالب کمک‌های مردمی به اجبار از خانواده‌ دانش‌آموزان‌ دریافت می‌شود‌،‌ عنوان کرد: مسؤولان آموزش و پرورش باید به مسئله دریافت وجه نقد توسط مدارس دولتی رسیدگی و شفاف سازی کنند.

    نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: مسؤولان آموزش و پرورش به این مسأله رسیدگی کنند که اگر قرار است وجهی از خانواده دانش‌آموزان توسط مدارس دولتی در استان دریافت شود،‌ این مسأله در شورای آموزش و پرورش استان مطرح و بررسی شود و در صورت تصویب اعلام شود و اگر هم قرار نیست وجهی دریافت توسط مدارس دولتی دریافت شود هرچه سریع‌تر جلوی این اقدامات در مدارس دولتی گرفته شود.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.