یادگار امام خمینی(ره) پرهیز از جدال‌های کلامی در گفت‌وگوهای بین ادیانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: البته مباحثات کلامی و جدلی میان ادیان مختلف می‌تواند در سطح علمی و بین اندیشمندان شکل بگیرد.

به گزارش شهر کریمه، به‌نقل از روابط‌عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید‌حسن خمینی در دیدار با شرکت‌کنندگان در پنجمین دوره بین‌المللی شیعه‌شناسی بر ضرورت پرهیز از جدال‌های کلامی در گفت‌وگوهای بین ادیانی تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت کنونی جهان بشریت مهم‌ترین نیاز پیروان ادیان را یافتن راهی برای زندگی بهتر و صلح‌آمیزتر در کنار هم دانست.

تولیت آستان امام خمینی(ره) افزود: البته مباحثات کلامی و جدلی میان ادیان مختلف می‌تواند در سطح علمی و بین اندیشمندان شکل بگیرد اما در سطح مردمی، جستجوی راه‌های زندگی مسالمت‌آمیزتر پیروان ادیان مختلف در کنار هم، حائز اهمیت بیشتری است.

یادگار امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنانش به فرازهایی از زندگی ایشان پرداخت و گفت: امام خمینی(ره) به نظم و برنامه‌ریزی در زندگی شخصی اهمیت بسیار قائل بود و همین امر یکی از عوامل موفقیت ایشان در تمام عرصه‌ها بود.

به گزارش تسنیم، پنجمین دوره بین‌المللی شیعه شناسی با مشارکت استادان و پژوهشگرانی از ۱۳ کشور اروپایی، امریکا و آسیایی از صبح روز دوشنبه ۳۰ مرداد در دانشگاه ادیان و مذاهب قم آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد.