وی اظهار کرد: دولت برای کمک به تولیدکنندگان توان دارد خودش لایحه کاهش مالیات بر اعتبار افزوده به مجلس عرضه دهد. عبدالمجید اجتهادی مدیرکل پیشگیری و نظارت کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این برنامه با بیان اینکه در سال ۹۶، هفتاد هزار پرونده ذی ربط به قاچاق در این سازمان رسیدگی گردید […]

وی اظهار کرد: دولت برای کمک به تولیدکنندگان توان دارد خودش لایحه کاهش مالیات بر اعتبار افزوده به مجلس عرضه دهد.

عبدالمجید اجتهادی مدیرکل پیشگیری و نظارت کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی نیز در این برنامه با بیان اینکه در سال ۹۶، هفتاد هزار پرونده ذی ربط به قاچاق در این سازمان رسیدگی گردید اظهار کرد: بزرگترین پرونده ها ذی ربط به قاچاق لوازم خانگی هست.

اجتهادی اظهار کرد: تاحالا هیچ کدام از کالاهای قاچاق ضبط شده وارد بازار نشده و تراکم این کالاها در انبارها بر این اساس هست.

اجتهادی با بیان اینکه واردات لوازم خانگی به ابزار کوله بران به سبب ظرفیت این لوازم کم هست در عین حال بر­لزوم ساماندهی کوله بران تاکید کرد.

وی اظهار کرد: فرهنگ سازی برای استفاده از کالاهای ایرانی با اهمیت هست اما قبل از آن باید موانع پیش روی تولیدکنندگان من جمله بحث قاچاق و مالیات بر اعتبار افزوده برطرف گردد.

انصاری اضافه کرد: ضبط کالای قاچاق هدف نیست لکن باید از وارد شدن آن به بازار جلوگیری گردد.

وی با طرح این سؤال که ­کالاهای قاچاق ضبط شده ­تا چه زمانی قصد دارند در انبارها نگهداری­شوند اظهار کرد: وقتی که کالای قاچاق کشف می گردد قطعا باید معدوم گردد.

انصاری اضافه کرد: مالیات بر اعتبار افزوده را باید استفاده کننده پرداخت کند نه اینکه آن را از تولیدکننده بگیرند.

وی اظهار کرد: باید کارتهای اعتباری در اختیار مردم برای خرید کالاهای ایرانی و پشتیبانی از تولید قرار دهند.

محمد طحان پور ریاست اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی نیز در این برنامه اظهار کرد: مالیات بر اعتبار افزوده تولید کشور را با چالش مواجه کرده هست و اگر دولت قصد دارد تولید رونق بگیرد باید از تولیدکننده این مالیات را نگیرند یا به آن تخفیف دهند.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان داخلی برای رقابت با کالاهای وارداتی باید خدمات بعد از فروش خود را به خوب ترین شکل انجام دهند.

طحان پور اظهار کرد: کارخانه های تولید لوازم خانگی ارج و تست اگر تعطیل گردیدند به سبب دولتی بودن آنان بود در حالیکه ۵۰ کارخانه خوب تر از آنان وجود دارد.

وی خواستار برخورد جدی تر سازمان تعزیرات حکومتی با مساله قاچاق گردید و اضافه کرد: دو پرونده با ظواهر و مدارک کامل در مورد قاچاق کولرهای گازی وجود دارد که قاضی های این پرونده ها مدارک را قبول نکردند.

سلطان حسین فتاحی تولیدکننده لوازم خانگی نیز در این برنامه با بیان اینکه برای استفاده از کالاهای ایرانی باید فرهنگ سازی شود­گفت: طرز فکری در کشور هست که کالای ایرانی کیفیت ندارد اما در کشور تولیدکنندگان لوازم خانگی وجود دارند­که جزء ۱۰ برند برتر دنیا در این زمینه می باشند.

­­وی اضافه کرد: تولیدکنندگان باید با ایجاد مزیت های رقابتی با کالاهای وارداتی رقابت کنند.