×
×

مأموریت امروز توسعه بسکتبال قم پرورش ستاره‌ها است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 22749
  • [ad_1] مرتضی سخایی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه، اظهار داشت: گرچه اتفاق مهم این روزهای بسکتبال قم، حضور تیم شیمیدر در قم در بالاترین سطح بسکتبال کشور است اما گذشته از این،  آن چه امروز بسکتبال قم به آن نیاز دارد پرورش اصولی و علمی بازیکنان بر اساس علم روز بسکتبال است. بسکتبال قم برای […]

    مأموریت امروز توسعه بسکتبال قم پرورش ستاره‌ها است – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    مرتضی سخایی در گفتگو با خبرنگار شهرکریمه، اظهار داشت: گرچه اتفاق مهم این روزهای بسکتبال قم، حضور تیم شیمیدر در قم در بالاترین سطح بسکتبال کشور است اما گذشته از این،  آن چه امروز بسکتبال قم به آن نیاز دارد پرورش اصولی و علمی بازیکنان بر اساس علم روز بسکتبال است. بسکتبال قم برای مطرح شدن به ستاره‌ها نیاز دارد و پرورش ستاره‌ها کاری است که باید امروز انجام دهیم تا در آینده نتیجه و ثمره آن را ببینیم.

    وی افزود: ما امروز باشگاه‌های پرتعدادی داریم که نسبت به گذشته رشد داشته‌اند، مشغول به فعالیت هستند و پویایی امروز در باشگاه‌ها را نمی‌توان منکر شد. این، باشگاه‌ها هستند که به بسکتبال قم رونق و انرژی می‌دهند و بازیکنان جوان امروز ما محصول تلاش باشگاه‌ها هستند.

    رئیس هیئت بسکتبال استان قم گفت: برگزاری لیگ بسکتبال نوجوانان و نونهالان در قم، می‌تواند یک شروع خوب برای برنامه تحول بسکتبال در قم باشد. ما باید به بازیکنان نوجوان و نونهال میدان دهیم تا تجربه کسب کنند و بجنگند و به همین منظور تا پایان سال این مسابقات را در دستور کار داریم.

    سخایی بیان داشت: از دل یک لیگ نونهالان خوب، یک لیگ نوجوانان خوب و از درون لیگ نوجوانان باکیفیت، تیم‌های جوانان و بزرگسالان قدرتمند به وجود می‌آیند. ما می دانیم که در این زمینه باید روی ۳ عامل باشگاه‌ها، مربیان و برگزاری پیکارهای متعدد تمرکز کنیم.

    رئیس هیئت بسکتبال استان قم عنوان کرد: بخشی از تمرکز ما روی موضوع آموزش قرار گرفته است. در زمینه برگزاری دوره داوری برنامه ای جدی داشته ایم در حالی که ما برای مدت طولانی و سالیان سال بود که چنین دوره‌هایی در قم برگزار نمی شد. در حوزه مربیان هم نیاز به دانش افزایی و به روز رسانی دانش مربیگری احساس می‌شود.

    رئیس هیئت بسکتبال استان قم تصریح کرد: در ماه‌های گذشته دوره‌های مربیگری را در قم برگزار کردیم و اعتقاد داریم مربیان ما پس از اخذ مدرک هم باید به هر نحو که شده در باشگاه‌ها و کانون‌های بسکتبال کار کنند و تجربه بیاندوزند و هم باید به دنبال یاد گرفتن باشند.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.