نماینده خبرگان سرمایه گذاری امروز استکبار را مأیوس کردن مردم، ناکارامدی و مشروعیت نظام و فاصله بین مردم و نظام دانست و تأکید کرد تبلیغات دشمن در زمینه فاصله گرفتن مردم از نظام و انقلاب واقعیت ندارد.

به گزارش شهرکریمه آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت سالگرد حماسه عاشورایی ۹ دی گفت: ۹ دی نقطه عطف حضور آگاهانه و طوفانی ملت در مقابله با فتنه نرم استکبار و ضد انقلابی برای فروپاشی هویتی نظام اسلامی بود.

وی افزود: ۹ دی نشان داد که بعد مردمی انقلاب اسلامی به یک جبهه مستحکم ایمانی و انقلابی حاضر در صحنه به هنگام مخاطرات تبدیل شده است، این جبهه مؤمنانه و انقلابی بیانگر استحکام ذاتی انقلاب اسلامی و عمق ایمان ملت به نظام اسلامی و رهبری الهی آن است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ۹ دی مانند ۲۲ بهمن و روز قدس در تاریخ ملت ایران ثبت شد، اظهار داشت: اگر روز قدس روز بین المللی انقلاب اسلامی و  ۲۲ بهمن روز تجدید بیعت با نظام اسلامی است، ۹ دی روز حضور بصیرت آمیز ملت ایران در صحنه در مقابله با فتنه های پیچیده فروپاشی نظام اسلامی بود.

وی به ارائه تحلیلی پیرامون فتنه ۸۸ پرداخت و ادامه داد: ۹ دی نشان داد که انقلاب اسلامی به برکت حضور مؤمنانه، آگاهانه و مخلصانه جبهه مستحکم مردمی انقلاب بیمه شده است، آمریکا و صهیونیستم بین الملل و اندیشکده های مکر و فریب استکبار که طراحی کودتای نرم را از پیش داشته اند در رأس فتنه بودند.

آیت الله کعبی با بیان این که انتخابات ۸۴ جرقه اولیه فتنه بود و در انتخابات ۸۸ فتنه آن ها به ثمر نشست، ابراز داشت: با حضور خروشان، عاشورایی، غیرتمندانه و مؤمنامنه ملت ایران فتنه ۸۸ جمع شد اما فتنه گری با نام و نشان های دیگر با استفاده از تجارب شکست خورده فتنه ۸۸ توسط استکبار، مزدوران و ایادی آن ها ممکن است بازطراحی شود.

وی عنوان کرد: در هر زمان فتنه شکل و نماد خود را دارد، این بار استکبار جهانی بر مأیوس کردن مردم، ناکارامدی و مشروعیت نظام و فاصله بین مردم و نظام در حال سرمایه گذاری است، مقاومت انقلابی، جهاد پرتلاش، تقویت روحیه امید و تأکید بر بعد کارامدی نظام اسلامی و بعد مقبولیت نظام اسلامی حائز اهمیت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: البته در کنار آن مبارزه با اشرافی گری سیاسی، فساد اقتصادی و ضعف تدبیر برخی دستگاه ها می تواند سد محکمی در برابر فتنه گری باشد، دشمن تلاش می کند نهادهای حافظ حاکمیت را تضعیف کند.

وی اضافه کرد: دشمن با استفاده از امپراطوری رسانه ای و جنگ روانی می خواهد نشان دهد که مردم از انقلاب فاصله گرفتند در حالی که واقعیت چنین نیست و مردم به اسلام، مکتب اهل بیت(ع) و قانون اساسی و ولایت فقیه پایبند هستند و به رهبری الهی خود عشق می ورزند و روز مبادا در صحنه حاضر می شوند.

آیت الله کعبی تأکید کرد: در ۹ دی امسال نیز خواهیم دید که مردم دوباره تجدید بیعت می کنند و به صحنه می آیند و در ۲۲ بهمن آینده نیز با حضور خروشان خود،همه برنامه های دشمن را خنثی می کنند، ۹ دی روز ماندگار بصیرت و حضور در صحنه و مقابله با فتنه های پیچیده استکبار و مزدوران داخلی آن است که این روز باید گرامی داشته شود.