×
×

مادیات دنیوی انسان را از رسیدن به سعادت اخروی دور می‌کند

  • کد نوشته: 5840
  • استاد حوزه علمیه قم گفت: مادیات دنیوی انسان را از رسیدن به سعادت و آخرت دور می‌کند ازاین‌رو نسبت به مادیات دنیا نباید هیچ وابستگی داشته باشیم.

    مادیات دنیوی انسان را از رسیدن به سعادت اخروی دور می‌کند
  • به گزارششهر کریمه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در شبستان حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه قناعت از ارزش بالایی برخوردار است، اظهار داشت: قناعت کردن یکی از عوامل شادی است و در همین رابطه خداوند هم برای افرادی که قناعت می‌کنند ارزش والایی در نظر گرفته است.

    وی افزود: کم‌شدن صله‌رحم یکی از عوامل است که سبب کم‌رونق شدن منازل می‌شود، بنابراین باید بدانیم که دید و بازدید و صله‌رحم نزد خداوند از ارزش بالایی برخوردار است.

    استاد حوزه علمیه قم بابیان اینکه انسان برای رسیدن به سعادت باید از مال دنیا دل بکند، عنوان کرد: مادیات دنیوی انسان را از رسیدن به سعادت و آخرت دور می‌کند ازاین‌رو نسبت به مادیات دنیا نباید هیچ وابستگی داشته باشیم.

    وی تأکید کرد: دل بستن به مال دنیا در نظر ائمه (ع) هم هیچ ارزشی نداشته هرچند که باید انسان از مادیات دنیوی بهره‌مند باشد اما نباید نسبت به آن‌ها وابستگی داشته باشد.

    فرحزاد با اشاره به اینکه برای رسیدن به مادیات نباید ظلم کرد، ابراز کرد: برخی افراد باوجود اینکه از بی‌ارزش بودن مال دنیا باخبر هستند اما بازهم برای به دست آوردن آن کشت و کشتار راه می‌اندازند.

    وی تصریح کرد: برخی افراد به دنبال فرار کردن از فطریه، خمس و زکات هستند، بنابراین اگر افراد غنی و ثروتمند بخش از سرمایه‌های خود را میان فقرا تقسیم می‌کردند دیگر هیچ فقیری در کشور وجود نداشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.