×
×

مانع به قتل رسیدن حسین بن علی های انقلاب شوید

  • کد نوشته: 8467
  • اتفاقات ۱۰ اسفند ۶۳ خلاصه: هاشمی: اگر صدام و حامیانش از مهلت ما سوء استفاده نمایند دست به کاری می زنیم که جبران آن غیر امکان دارد.   نباید تصمیم های اجرائی کشور، هیئت دولت و مسئولان در مسیر منفعت های سرمایه داری باشد.   آیت الله جنتی: نمی شود ناظر بود که صاحبان کلیدی […]

    مانع به قتل رسیدن حسین بن علی های انقلاب شوید
  • اتفاقات ۱۰ اسفند ۶۳

    خلاصه:

    هاشمی: اگر صدام و حامیانش از مهلت ما سوء استفاده نمایند دست به کاری می زنیم که جبران آن غیر امکان دارد.

     

    نباید تصمیم های اجرائی کشور، هیئت دولت و مسئولان در مسیر منفعت های سرمایه داری باشد.

     

    آیت الله جنتی: نمی شود ناظر بود که صاحبان کلیدی انقلاب بدون سر و صدا کنار زده گردند.

     

    برای نخستین بار شهر بیروت برای اقامه نماز جمعه تعطیل گردید.

     

    هاشمی: نباید تصمیم های اجرائی کشور در مسیر منفعت های سرمایه داری باشد

    نماز عبادی سیاسی این هفته تهران با شرکت وسیع اقشار متفاوت مردم در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار گردید.

    آقای هاشمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: طبق خبرهایی که جدیدا دریافت نموده ایم برژیسنکی به عرب ها گفته هست که به چه سبب از ما گلایه می کنید از خودتان  گلایه کنید که جنگ را آغاز کردید. با این سخن خود اعتراف می کنید که جنگ را آغاز کرده اند شما اگر راست می گوئید اعلام کنید که صدام متجاوز هست و اعلام کنید که متجاوزین نظیر گروه حزب نازی هیتلر باید محاکمه گردند.

    ریاست مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما مهلت دادیم و می دهیم که شما پی به واقعیت ببرید و اگر روزی متوجه شویم که این فرجه ها نتیجه ندارد ما دست به اقداماتی خواهیم زد که دیگر برای شما دیر هست. امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ما بر اعصاب خود مسلط هستیم ما ماجراجو و جنگ طلب نیستیم ولی از جنگ افروز و عاملین جنایت های بین المللی که باعث ریختن خون های اشخاص بی گناه می گردند انتقام خواهیم گرفت.

    ریاست مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: یکی از موضع های حتمی که باید در انقلاب گرفته شود نفی حاکمیت سرمایه هست. یک نظامی لازم هست که حاکمیت سرمایه در آن نباشد. سرمایه دار هست اما سرمایه دار حاکم نیست. تصمیم مجلس تحت تاثیر نظرات سرمایه داری نباید باشد و نباید تصمیم های اجرائی کشور هیئت دولت و مسئولان در مسیر منفعت های سرمایه داری باشد.(۱)

     

    آیت الله جنتی: باید جلوی حرکت بعضی از مسئولان و مسئولین گرفته شود

    (۱)آئین اتحاد بخش نماز جمعه شهر قم همزمان با حضور انبوه امت حزب الله و همیشه در صحنه، فضلا، طلاب و زائرین حرم مطهر حضرت معصومه (س) به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت شهر قم برگزار گردید.

    آیت الله جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قم با اشاره به آفاتی که انقلاب و نیروهای اصیل انقلابی را تهدید می کند گفت: اگر به آفت هایی که انقلاب را تهدید می کند توجهی نشود در آینده این انقلاب را خواهند خورد و غفلت از این آفت ها یعنی نادیده گرفتن اصل حرکت انقلاب و به هدر دادن همه خون هایی که در این راه ریخته شده هست.

    آیت الله جنتی اضافه کرد: نخستین آفت خروج نیروهای اصیل انقلاب از صحنه و در آن صورت فرا رسیدن فوت انقلاب و نیروهایی که به آن چون فرزند عزیزی نگاه می کنند می باشد. نیروهایی که با شیره جانشان در راه بقای انقلاب می کوشند یقین پیدا کنید اگر این از فرزند مادرش جدا گردید به دست دایه هایی خواهد افتاد که فوت و بقای انقلاب برایشان فرقی ندارد.

    امام جمعه موقت شهر قم اضافه کرد: با این وضع نمی شود نشست و ناظر بود که صاحبان کلیدی انقلاب که جان و مال خود را فدای انقلاب کرده اند با سر و  صدا و بدون سر و صدا کنار زده گردند. اگر امروز جلوی حرکت بعضی از مسئولان و مسئولین گرفته نشود فردا حسین بن علی های این انقلاب به دست افرادی که تا روز گذشته نظیر مار مرده بودند و دم نمی زدند کشته می گردند.(۲)

     

    تعطیل مغازه ها برای اقامه نماز جمعه در بیروت

    (۲)خبرگزاری جمهوری اسلامی از بیروت گزارش کرد برای نخستین بار در این شهر مغازه داران و بانک های بیروت به درخواست جوانان حزب الله برای اقامه نماز جمعه بسته گردید. طبق گزارش اسوشیتدپرس جوانان حزب الله دوشنبه گذشته از مغازه داران خواسته بودند که به هنگام اقامه نماز جمعه مغازه های خود را تعطیل کنند. لبنان کشوری که اکثریت جمعیت آن را مسلمین تشکیل می دهند تا به حال روز یکشنبه تعطیل رسمی بوده هست اما بانک ها نیز به دنبال درخواست جوانان مسلمان روز گذشته جمعه تعطیل بود. خبرگزاری آمریکایی یونایتدپرس نیز با اشاره به این گزارش کوشش کرده هست نیرومند شدن مسلمین لبنان را تنها متاثر از رشد جمعیت آنها قلمداد کند.(۳)

    مراجع:

    ۱٫ کیهان، ۱۱ اسفند ۶۳، ص ۷ و ۲۲
    ۲٫ اطلاعات، ۱۱ اسفند ۶۳، ص ۲
    ۳٫ جمهوری اسلامی، ۱۱ اسفند ۶۳، ص ۳

    انتهای متن/

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.