×
×

مانور زلزله در مدارس استان قم برگزار شد – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 23248
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، امین مقومی امروز چهارشنبه در مانور زلزله هنرستان دخترانه برقعی و در جمع دانش آموزان این مدرسه، اظهار داشت: موضوع ایمنی و استحکام ساختمان‌ها در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله که کشور ما با خطرات وقوع آن هر از چندگاهی مواجه است؛ بسیار مهم بوده که در این […]

    مانور زلزله در مدارس استان قم برگزار شد – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، امین مقومی امروز چهارشنبه در مانور زلزله هنرستان دخترانه برقعی و در جمع دانش آموزان این مدرسه، اظهار داشت: موضوع ایمنی و استحکام ساختمان‌ها در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله که کشور ما با خطرات وقوع آن هر از چندگاهی مواجه است؛ بسیار مهم بوده که در این زمینه در دهه اخیر فرهنگ سازی خوبی صورت گرفته و کاهش تلفات جانی و مالی در زلزله‌هایی که در سال‌های اخیر رخ داده، نشان از همین امر دارد، هر چند که از دست دادن یک نفر از هموطنانمان نیز در چنین حوادثی زیاد است.

    وی ابراز داشت: مقررات ملی ساختمان مجموعه قوانین لازم‌الاجرایی است که رعایت آن در ساخت و ساز می‌تواند به تأمین ایمنی و آسایش ساکنان آن‌ها منجر شود که اراده و فرهنگ احداث ساختمان مطلوب از سوی شهروندان و سازندگان که سالیانه رقم‌های سنگینی را به عنوان سرمایه ملی در ساخت و ساز هزینه می‌کنند در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم به اهمیت موضوع سازندگان دارای صلاحیت اشاره کرد و افزود: یکی از مواردی که در صورت رعایت و اجرایی شدن آن ساخت و سازها در کشور از کیفیت بهتری برخوردار خواهند بود؛ موضوع الزامی شدن سازندگان دارای صلاحیت است چرا که در صورت بروز مشکلی برای بنای احداث شده، سازنده آن مشخص بوده و می‌بایست پاسخگوی عملکرد خود باشد.

    وی گفت: یکی از عوامل مؤثر در ایمنی ساختمان و کیفیت آن، مصالح ساختمانی استاندار است که سازندگان باید تلاش کنند تا از مصالح استاندارد در احداث بنا استفاده کنند تا در زمان وقوع زلزله شاهد کمترین خسارت مالی و جانی باشیم.

    مقومی بیان داشت: فرهنگ سازی در زمینه ساخت خانه‌های اصولی و مقاوم در برابر زلزله بسیار مهم است که دانش آموزان در این زمینه می‌توانند نقش آفرین باشند و این موضوع مهم را از خانواده‌ها مطالبه کنند.

     در این مانور دانش آموزان با آموزش‌هایی از جمله نحوه صحیح پناهگیری، خروج ایمن، انتقال مصدومان و نقاط ایمن مدارس آشنا شدند.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.