[ad_1] به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» به مناسبت ماه مبارک رمضان به صورت مجازی به سخنرانی پرداخت و گفت: از جمله نام‌های ماه مبارک رمضان طهور است که باعث رفع آلودگی انسان می‌شود. امام جمعه موقت تهران افزود: ماه مبارک رمضان چشمه‌ای از جانب پروردگار متعال […]

[ad_1]

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» به مناسبت ماه مبارک رمضان به صورت مجازی به سخنرانی پرداخت و گفت: از جمله نام‌های ماه مبارک رمضان طهور است که باعث رفع آلودگی انسان می‌شود.

امام جمعه موقت تهران افزود: ماه مبارک رمضان چشمه‌ای از جانب پروردگار متعال برای انسان عارفی است که همیشه خشیت الهی دارد و روح خود را به گناه آلوده نکرده و همواره دنبال جلا دادن روح با پرهیز از آلودگی‌ها است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ماه رمضان زمان رفع مشکلات اخلاقی، رفتاری، فکری و احساسی است، تصریح کرد: هرکس در ماه مبارک رمضان خود را از آلودگی گناه پاک کند در طول سال می‌تواند از گناه دور باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه ماه رمضان ماه برکت، رحمت و مغفرت الهی است، ابراز کرد:‌ برکت نوعی افزایش فوق رغبت انسان است، گاهی مال انسان حالت کف روی آب را دارد، درآمد زیاد است اما همیشه کم می‌آورد، برای نیازهای او کفایت نمی‌کند، گاهی انسان درآمد مختصری دارد اما هیچ وقت نیازمند نیست و او را کفایت می‌کند و مال کم رفع مشکلات می‌کند. وقتی مال برکت کند شخص با کم آن انسان آثار و ثمرات زیادی در زندگی خود می‌بیند و وقتی برکت برود زیاد مال هم انسان را بی‌نیاز نمی‌کند.

وی ادامه داد: اعمال عبادی نیز این گونه است، گاهی یک نماز انسان را یک ساعت هم از گناه بازنمی‌دارد، اما گاهی یک صلوات انسان را تا یک هفته بیمه می‌کند، دیدن یک ولی‌خدا انسان را تا مدت‌ها شارژ می‌کند و او را از گناه بازمی‌دارد.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ماه مبارک رمضان برکت دارد، ابراز کرد: نماز، تلاوت قرآن و هر عمل خیری در ماه مبارک رمضان آثار و برکاتی دارد که در اوقات دیگر چنین نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان جلوه رحمت الهی است، عنوان کرد:‌ در ماه رمضان خدای متعال رحمت خود را در بعد مادی و معنوی به بندگان خاص و مخلص خود عطا می‌کند.

وی با بیان اینکه خداوند ماه رمضان را زمان مغفرت خود قرار داده است، گفت: اگر مغفرت الهی نبود همه عالم در آتش می‌سوخت، خداوند متعال در قرآن به بندگان خود بشارت داده که هر گناهی را می‌بخشد تنها گناهی که خداوند نمی‌بخشد شرک است و مشرک را عفو نمی‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خدای متعال «واسع المغفره» است، ابراز کرد: دایره‌ی غفران و سفره‌ آمرزش خدای متعال خیلی وسعت دارد، از همه‌ی کائنات وسیع‌تر است. بر همین اساس خداوند در قرآن فرموده است ای بندگان من که بر نفس خود اسراف کردید از رحمت الهی ناامید نشوید زیرا خداوند همه گناهان شما را می بخشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی درباره اهمیت توبه و استغفار در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: ماه مبارک رمضان و روزه آن گناه را آب می‌کند، و استغفار در آن به آب شدن گناه سرعت می‌بخشد. توبه‌ای که در طول سال پذیرفته نشود در ماه رمضان پذیرفته شده و انسان را نجات خواهد داد. خداوند در شب‌های ماه مبارک رمضان بسیاری را از زندان گناه آزاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید شقی و بدبخت کسی است که ماه رمضان بر او عبور کند و بخشیده نشود، اگر کسی در ماه مبارک رمضان بخشیده نشود دیگر بخشیده نمی‌شود، مگر اینکه عرفه‌ای پیش بیاید و در عرفات به امام زمان(عج) متوسل شود. /۸۸۲/ ۱۰۲/

[ad_2]