×
×

مباهله، اثبات گر حقانیت پیامبر و اهل بیت

  • کد نوشته: 33662
  • [ad_1] حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، با بیان اینکه روز مباهله یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ اسلام است، گفت: در روز مباهله که به معنای نفرین علیه دروغ گویان است، پیامبر […]

    مباهله، اثبات گر حقانیت پیامبر و اهل بیت
  • [ad_1]

    حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، با بیان اینکه روز مباهله یکی از بزرگترین رویدادهای تاریخ اسلام است، گفت: در روز مباهله که به معنای نفرین علیه دروغ گویان است، پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت او در یک سو و مسیحیان نجران در سوی دیگر قرار گرفتند.

    حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر روز مباهله را روز دعا و التجاء به خداوند متعال دانست و افزود: با قرار گرفتن حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) در کنار پیامبر اسلام، تمامی مسلمان مصادیق نفس و جان پیامبر را به درستی شناختند.

    استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه روز ۲۴ ذی الحجه از جهت پیروزی اسلام بر همه ادیان و مذاهب دیگر از عظمت خاصی برخوردار است، گفت: در روز مباهله حقانیت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت بر همگان روشن شد.

    وی غسل، نماز و روزه وارده در این روز را به جهت توجه دادن به قدرت الهی و بزرگی روز مباهله دانست و عنوان کرد: در مستحبات این روز دو رکعت نماز و ۷۰ مرتبه استغفار پس از آن وارد شده است.

    حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر اظهار داشت: همان گونه که پیامبر اکرم در قضیه مباهله آموزش می دهند باید شخصا ایشان و اهل بیت(ع) را برای شفاعت در برابر حداوند متعال به عنوان واسطه قرار دهیم.

    استاد حوزه علمیه قم به اهمیت بزرگداشت و شادباش روز مباهله در میان مسلمان اشاره کرد و ادامه داد: باید از درس های این رهگذر برای مقدمه سازی ظهور و جداسازی دروغ گویان از قافله بشریت استفاده کرد./۱۳۵۰/ت۳۰۲/ب۱

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.