[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار فرمانده انتظامی استان قم که در دفتر این استاد حوزه علمیه قم برگزار شد، فرصت خدمتگذاری در قم را یک نعمت و عطیه الهی دانست و افزود: تفاوت شهر مقدس قم با سایر استان‌ها در جایگاه معنوی آن […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار فرمانده انتظامی استان قم که در دفتر این استاد حوزه علمیه قم برگزار شد، فرصت خدمتگذاری در قم را یک نعمت و عطیه الهی دانست و افزود: تفاوت شهر مقدس قم با سایر استان‌ها در جایگاه معنوی آن است که با وجود حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، اندیشمندان حوزوی و مردم متدین نقش مهمی در کشور و حتی سطح بین الملل دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان برای ضربه زدن و آسیب به جایگاه رفیع قم به دنبال فرصت هستند، افزود: سرمایه گذاری دشمن در زمینه ضربه به قم بسیار پیچیده است.

مسئول مبارزه با ناهنجاری‌ها تنها پلیس نیست

عضو مجلس خبرگان بیان کرد: نهادها و سازمان‌های مختلف به ویژه پلیس و نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی بازدارنده و امنیت آفرین برای مقابله با اقدامات دشمنان در قم وظیفه سنگینی دارند، اگر چه مسئول مبارزه با ناهنجاری‌ها تنها پلیس نیست.

وی با بیان اینکه برای تصمیم گیری در قم باید به عنوان یک کلانشهر بسیار مهم برنامه ریزی شود، تصریح کرد: همه نهادها باید تلاش کنند تا زمینه‌های ایجاد کننده بستر جرم افزایی مرتفع شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تلاش‌های بسیار ارزشمند پلیس در مبارزه با مواد مخدر، افزود: پلیس در زمینه مبارزه با مواد مخدر نه تنها برای کشور بلکه در سطح بین الملل نیز امنیت آفرینی کرد.

وی خاستگاه بسیاری از جرایم و بزه‌هایی که آمار آن را به قم منتسب می‌کنند را در دیگر شهرها دانست و اظهار داشت: قم به دلیل مهاجرپذیری و معبر بودن میان چندین استان و تهران موجب حضور افراد و قومیت‌های مختلف شده است که مشکلات این شهر را چند برابر می‌کند.

ضرورت توجه به قم شناسی

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت توجه به قم شناسی، افزود: باید از ظرفیت دیگر نهادها از جمله حوزه‌های علمیه و مبلغین، سپاه، ستاد امر به معروف و دیگران استفاده و با هم افزایی و همفکری با آسیب‌ها مقابله کرد.

وی بیان کرد: متدینین از برخی ناهنجاری‌ها از جمله بی‌توجهی به عفاف و حجاب در معابر شهر مقدس قم اظهار نگرانی می‌کنند که باید با اقدامات کارشناسی و مؤثر برای کاهش این مسائل در قم تلاش کرد.

[ad_2]