×
×

متولی کیست؟
متولی کیست؟تعرض به حریم ملکوتی حرم مطهر و فقدان اقدامات حداقلی امر به معروف و نهی از منکر/تصاویر

  • کد نوشته: 530
  • شهرکریمه: متاسفانه در اتفاقی شبیه تعرض به حریم ملکوتی حرم مطهر در تعطیلات سالیانه و علی الخصوص هنگامه اوج حضور مسافران و زائران، وضعیت اطراف حرم مطهر بیشتر به خیابان های بالای شهر تهران و یک شوی مد و لباس می شود تا یک شهرحوزوی و پایگاه دینی.

    متولی کیست؟تعرض به حریم ملکوتی حرم مطهر و فقدان اقدامات حداقلی امر به معروف و نهی از منکر/تصاویر
  • به گزارش پایگاه خبری فرهنگی شهرکریمه، ابو مسلـم عبدى گوید: امام صادق (ع) فرمود: خاک قـم مقدس است و ساکنانـش از ما هستنـد و ما از آنان.

    مجلسـى، بحـار الانـوار، ج ۵۷، ص ۲۱۹ ـ ۲۱۸.

    روزگاری نه چندان دور در قم و خصوصا در حریم نورانی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها، تقاطع‌ها و میدان‌ها و خیابان‌ها، حال و هوای معنوی خاصی جریان داشت، صفای روحانی بیشتری جریان داشت، از زائرین، مسافرین و مجاورین هر کسی نزدیک به حرم مطهر می‌شد، چه از سر شرم و حیاء و چه به سبب تاثیر فضای معنوی، بیشتر رعایت می‌کرد ولی این روز‌ها حتی تا پشت دیوارهای حرم مطهر و در مواردی حتی طراوت معنوی محیط داخلی را نیز این از دست داده‌ایم، تا همین چند سال پیش اگر خانمی بی‌حجاب قصد عبور یا ورود به حریم کریمه اهل بیت(س) رو داشت، وقتی به خیابان ارم و خیابان آستانه می‌رسید فورا حجابش را کامل می‌کرد، مردم قم بی‌حجاب نمی‌دیدند و یا بسیار کم روئیت می‌کردند، بد حجابی و بی‌حجابی‌ها منحصر بود به برخی نقاط شهر و مناطقی که از نظر بافت فرهنگی و دینی و مذهبی، با سایر مناطق فرقهای بسیاری داشت.

    تعرض به حریم ملکوتی حرم مطهر و کمبود اقدامات حداقلی امر به معروف و نصب علایم و تابلوهای ارشادی

    این روزها و در کمال شرمساری وضعیتی بسیار نامناسب و دور از شأن در استان مقدس قم و خصوصا اطراف حرم مطهر بوجود آمده.یادم نمی رود که تا همین چند وقت پیش پیرمردی در مقابل درب شبستان حرم مطهر با تابلویی در دست کوتاهی مسوولان را به رخ می کشید و مانند یک مامور موظف صبح و عصر احادیث حجاب را به نمایش می گذاشت.ولی متاسفانه و با وجود ناهنجاری های متعدد و روز افزون فرهنگی و مخصوصا بی حجابی در   شهری با وجود تعداد بی شمار مراکز فرهنگی و دینی و قریب به هشتاد هزار طلبه علوم دینی به ندرت علایم و عناصر آموزشی و اقدامات موثر ناهی از منکر را می توان روئیت نمود و تراکم تابلوهای تجاری و تبلیغاتی جایی را برای علایم و تابلوهای ارشادی و فرهنگی باقی نگذاشته اند.

    تاثیرگذاری مخرب فرهنگی توسط برخی زائران و مسافران به جای تاثیر پذیری

    متاسفانه در تعطیلات سالیانه و علی الخصوص  هنگام اوج حضور مسافران و زائران، وضعیت اطراف حرم مطهر بیشتر به خیابان های بالای شهر تهران و یک شوی مد و لباس می شود تا یک شهرحوزوی و پایگاه دینی.

     همه میدانیم که همه ساله و در آستانه تعطیلات چند روزه و در یک اقدام بسیار هماهنگ، مسئولان استان با تشکیل کارگروه‌های مختلف، تدابیری را برای کاهش حوادث جاده‌ای، آماده‌سازی شهر و استقبال از زائران و مسافران انجام می دهند ولی باید دید چه اقدامات زیرساختی و مؤثری از دستگاه ها و نهادهای متولی امر در استان مقدس کریمه اهل بیت(س)برای فرهنگ‌سازی و جلوگیری از حضور خارج از عرف و بی حجابی صورت پذیرفته است؟ به نظر می رسد همزمان با طرح توسعه فیزیکی اطراف حرم مطهر باید فکری نیز برای وضعیت بدحجابی و بدپوششی در اطراف آن باشیم.

    با وجود گسترش روز افزون پدیده بدحجابی مسئولان باید با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، اهتمام خاصی به برخورد ریشه‌ای با معضل بی‌حجابی و بدحجابی داشته باشند. باید فرهنگ عفاف و حجاب مبتنی بر ارزش‌های والای اسلامی در جامعه نهادینه شود.

    به امید آنکه این گزارش باعث جلب توجه مسئولان استان شود تا فرهنگ‌سازی مؤثری در کاهش بدحجابی و ناهنجاری اخلاقی برای زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (س) صورت پذیرد تا در عش آل محمد(ص) شاهد چنین صحنه‌هایی نباشیم.

    پایگاه خبری  شهر کریمه به حکم وظیفه وبا  احساس نگرانی از فرایند معکوس تاثیرگذاری مسافران بر قم به جای تاثیرپذیری آماده است تا اقدامات مسوولان امر را در گزارش های بعدی به اطلاع خوانندگان محترم برساند.  shahrekarimeh_Copy16

    shahrekarimeh_Copy15

    shahrekarimeh_Copy14

    shahrekarimeh_Copy13

    shahrekarimeh_Copy12

    shahrekarimeh_Copy11

    shahrekarimeh_Copy10

    shahrekarimeh_Copy9

    shahrekarimeh_Copy8

    shahrekarimeh_Copy7

    shahrekarimeh_Copy6

    shahrekarimeh_Copy5

    shahrekarimeh_Copy4

    shahrekarimeh_Copy3

    shahrekarimeh_Copy2

    shahrekarimeh_Copy1

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید