×
×

مجلس انقلابی راهگشا و بدون حاشیه است/ضرورت نگاه عملیاتی به مصوبات – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 34139
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله محمد یزدی صبح سه شنبه در دیدار با قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در نظام اسلامی یکی از ارکان مهم کشور است گفت: دوران مسئولیت‌ها بسرعت تمام می‌شود و شما باید از این فرصت‌ها بهترین استفاده را برای خدمت استفاده کنید […]

    مجلس انقلابی راهگشا و بدون حاشیه است/ضرورت نگاه عملیاتی به مصوبات – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله محمد یزدی صبح سه شنبه در دیدار با قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در نظام اسلامی یکی از ارکان مهم کشور است گفت: دوران مسئولیت‌ها بسرعت تمام می‌شود و شما باید از این فرصت‌ها بهترین استفاده را برای خدمت استفاده کنید تا مجلس به جایگاه ارزشمند خود برسد.

    نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری عمل به دستورات الهی و پرهیز از حاشیه سازی را از ویژگی‌های مجلس انقلابی بر شمرد و افزود: مجلس انقلابی مجلسی است که به جای پرداختن به جارو جنجال‌ها و پاک کردن صورت مسئله؛ تمام تلاش نمایندگانش رفع و اصلاح اشکالات و موانع توسعه کشور است.

    وی افزود: انتظار این است که وقتی طرحی در مجلس تصویب می‌شود و شورای نگهبان آن را تأیید می‌کند و برای اجرا به دولت می‌رود، نتیجه و اثرات آن در زندگی افراد و جامعه دیده شود نه اینکه فقط کاغذها رد و بدل شوند.

    آیت الله یزدی با تاکید بر پرهیز نمایندگان از نگاه منطقه‌ای و بخشی در تصویب طرح‌ها و لوایح گفت: نماینده باید نماینده همه کشور باشد و نه نماینده حوزه انتخابیه خودش این به آن معنی نیست که مشکلات حوزه انتخابیه‌اش را پیگیری نکند بلکه در رأی دادن به طرح‌ها ابتدا منافع ملی و کشور را در نظر بگیرد.

    وی افزود: برای قانون گذاری کارآمد طرح‌ها و لوایح باید از لحاظ امکان سنجی و سایر مسائل ارزیابی شود تا مصوبات مجلس به دور از واقعیات نباشد.

    رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر افزایش همدلی و دوری از اختلافات گفت: اختلاف سلیقه‌ها نباید پایه‌ای برای تشکیل دسته‌ها و گروه‌های مختلف در مجلس باشد لیکن نمایندگان باید تلاش کنند در قالب فراکسیون‌ها هر روز به هم نزدیک‌تر شوند.

    وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصول شرعی و اسلامی در تدوین و تصویب قوانین گفت: برای اینکه در تصویب قوانین و تأیید آن توسط شورای نگهبان مجلس با مشکلی مواجه نباشید بهتر است مجلس ارتباط عملی با حوزه‌های علمیه و مراکز دینی داشته باشد.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.