حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با صدور پیامی به مناسبت آغاز ششمین دوره‌ مسابقات قرآن کریم، ویژه کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از برگزار کنندگان این مسابقات تقدیر کرد.

به گزارش شهر کریمه، پیام حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم در این مراسم که پیش از ظهر امروز در مرکز آموزش امام خمینی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان قم برگزار شد، بدین شرح می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین ولاسیما بقیه الله فی ارضه
«إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ وَیُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا کَبِیرًا» سوره اسرا / آیه ۹
قرآن کلام خدا، معجزه جاوید خاتم پیامبران حضرت محمدبن عبداله صلی الله علیه و آله و سلم و کتاب هدایت برای انسان‌هاست.
اعجاز این کتاب شریف تنها در الفاظ و کلمات آن نیست؛ بلکه اعجاز آن در معارف بلند یعنی توحید، خداشناسی، معرفی اسماء و صفات الهی و انسان‌سازی است.
قرآن عهد خداوند سبحان به سوی بندگان کتاب علم، نور، حکمت، رشد، نجات، سلامت، عدالت و اخلاق مایه وحدت و حیات طیبه است.
این هدیه عظیم الهی کتاب رهایی انسان از دست طاغوت‌های بزرگ و کوچک و آزادی بخشی از چنگال دیو نفس و شیطان است.
قرآن ریسمان مستحکم الهی و مایه نجات انسان از سرگشتگی و تحیر و منشاء گسترش نور و معنویت است.
در مکتب حیات‌بخش پیامبر عظیم الشان اسلام، قرآن و عترت دو سرمایه بزرگ و گران‌بها و دو چهره نورانی از یک حقیقت ناب می‌باشند و سزاوار نیست میانشان هرگز جدایی افتد.
خدا را شکر می‌کنیم که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی که بر پایه معارف بلند قرآن و عترت و به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و ایثار شهیدان تشکیل شده است و امروز با هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای دامت برکاته به سوی اهداف بلند آن پیش می‌رود، محافل گوناگون قرآنی در سطوح مختلف در سراسر جامعه اسلامی به ویژه مراکز علمی و دانشگاهی برگزار و انوار روح‌افزای آن، دل‌ها و جان‌های مشتاقان را آرامش و نشاط معنوی می‌بخشد.
بدون تردید این محافل و مسابقات و جلسات قرآنی با حضور اساتید، قاریان و حافظان گرامی در تقویت مبانی دینی، اعتقادی و اخلاقی جامعه اسلامی و تحکیم بنیان خانواده‌ها به ویژه نسل جوان و شرکت کنندگان عزیز موثر خواهد بود. از برگزارکنندگان ششمین دوره‌ مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، شورای فرهنگی سازمان، اساتید معزز، مدیر کل محترم آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم و همه کارکنان آن سازمان و متسابقین تقدیر و برای همگان از درگاه الهی توفیق و سلامت مسئلت می‌کنم.
خدایا نظام ما، رهبر ما، ملت و دولت ما را در سایه قرآن و عترت حفظ و در فرج امام عصر علیه‌السلام تعجیل فرما.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام و امام جمعه قم
سیدمحمد سعیدی