[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست ظهر چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری با بیان اینکه با توجه به شیوع بی‌امان موج سوم کرونا و کم‌توجهی مردم بار دیگر برخی از محدودیت‌های کرونایی در قم از سر گرفته خواهد شد، افزود: از سر گرفتن محدودیت‌های کرونایی به دلیل وضعیت وخیم استان […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست ظهر چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری با بیان اینکه با توجه به شیوع بی‌امان موج سوم کرونا و کم‌توجهی مردم بار دیگر برخی از محدودیت‌های کرونایی در قم از سر گرفته خواهد شد، افزود: از سر گرفتن محدودیت‌های کرونایی به دلیل وضعیت وخیم استان و القای حس عادی انگاری و بی‌تفاوتی نسبت به کووید ۱۹ گریزناپذیر است.

استاندار قم با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی قم به مدت یک هفته در مرحله اول اجرا می‌شود، افزود: درصورتی‌که وضعیت ادامه داشته باشد، برای هفته بعدازآن نیز تداوم خواهد یافت.

وی بیان کرد: طی هفت ماه گذشته به‌رغم شیوع کرونا اجازه نداده‌ایم لطمه‌ای به دوگانگی‌های سلامت و کرونا، اقتصاد و کرونا و امنیت و کرونا وارد شود.

سرمست با بیان اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند در موج اول و دوم کرونا در قم در کنار تأمین کالاهای اساسی و عدم توقف چرخ اقتصاد کاملاً مطلوب ارزیابی می‌شود، افزود: روند کنترل کرونا در قم به نحوی دنبال می‌شد که تا دو ماه قبل تنها ۷۹ بیمار کرونایی در قم بستری بودند اما به‌یک‌باره موج سوم کرونا باقدرت آغاز شد.

وی با اشاره به نقش گروه‌های جهادی و مردمی، هیأت‌های مذهبی و خیرین سلامت در کنترل موج اول و دوم کرونا تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا، قم اقدامات ارزنده‌ای در رابطه با تجهیز بیمارستان‌های نیمه‌کاره مانند بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) و بیمارستان مادر از خود بر جای گذاشته است.

استاندار قم با بیان اینکه در طول آموزش غیرحضوری مدارس، باید زیرساخت‌های بهداشتی در آموزش‌وپرورش قم فراهم شود، افزود: مراکز آموزش فنی حرفه‌ای، زبان‌سراها و دانشگاه‌های قم طی یک‌هفته باید به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: استخرهای شنا، باشگاه‌های بدن‌سازی و ورزش‌های پربرخورد به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود.

سرمست با اشاره به تعطیلی تمام بوستان‌ها، پارک‌ها و شهرهای بازی قم تا یک‌هفته افزود: طی یک‌هفته مساجد قم تعطیل نمی‌شوند اما هیأت و محافل عزاداری در آن برگزار نخواهد شد.

[ad_2]