[ad_1] به گزارش خبرنگا، مهر امیرحسین مدنی ظهر دوشنبه در آئین اهدای ۱۲ جهیزیه به زوج‌های جوان که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با تقسیم بندی موانع ازدواج به مشکلات اقتصادی و مسئله فرهنگی، گفت: ۷۴ درصد از جوانان، مشکل اقتصادی را مانع ازدواج می‌دانند و اشتغال، مسکن و لوازم ضروری […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگا، مهر امیرحسین مدنی ظهر دوشنبه در آئین اهدای ۱۲ جهیزیه به زوج‌های جوان که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، با تقسیم بندی موانع ازدواج به مشکلات اقتصادی و مسئله فرهنگی، گفت: ۷۴ درصد از جوانان، مشکل اقتصادی را مانع ازدواج می‌دانند و اشتغال، مسکن و لوازم ضروری به ترتیب مهم‌ترین نیاز جوانان برای تشکیل خانواده است.

مدیرعامل بنیاد برکت احسان بیان داشت: در حوزه طلاق این آمار برعکس است، به گونه‌ای که ۷۵ درصد عامل طلاق، مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

مدنی، تامین جهیزیه زوج‌های جوان را یکی از فعالیت‌های بنیاد برکت احسان ذکر کرد و افزود: در سال گذشته ۲ هزار جهیزیه در بین زوج‌های جوان توزیع شده و امسال نیز ۳ هزار جهیزیه به صورت رایگان توزیع می‌شود. علاوه بر این ۳ هزار جهیزیه از طریق پرداخت تسهیلات به قشر متوسط جامعه در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به جدی‌شدن مشکلات معیشتی مردم در سال‌های اخیر، از افزایش ۴ برابری ارزش ریالی جهیزیه‌ها نسب به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: کالاهای اهدایی به زوج‌های جوان از تولیدات داخل کشور است که این رویکرد موجب رونق واحدهای تولید داخل شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت احسان با تاکید بر لزوم تبدیل مساجد به پایگاه‌های مراجعه مردمی برای دریافت خدمات اجتماعی، اظهار کرد: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، هزار مسجد در کشور در قالب طرح «مسجد احسان» برای رفع محرومیت در مناطق مختلف مورد حمایت قرار می‌گیرند.

تشکیل صندوق قرض الحسنه در هزار مسجد کشور

مدنی از تشکیل صندوق قرض الحسنه در هزار مسجد کشور خبر داد و تاکید کرد: این صندوق‌ها با هدف کمک به معیشت مردم و خانواده‌های محروم احیا می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت احسان در بخش دیگری از سخنان خود به سایر فعالیت‌های بنیاد برکت احسان اشاره کرد و گفت: ساخت هزار و ۵۰۰ مسجد، هزار و ۶۰۰ مدرسه، ۱۲ بیمارستان تخصصی، ۴۰ هزار خانه بهداشت و ۶۰ هزار خانه محرومان از فعالیت‌های این بنیاد است.

مدنی اظهار کرد: در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اعلام کردیم که هیچ کودکی نباید مشکل ناشنوایی داشته باشد. در این راستا این ستاد هزینه کاشت حلزون برای تمام کودکان زیر ۴ سال را پرداخت می‌کند.

وی تاکید کرد: در استان قم بیش از ۲۰۰ زوج جوان تحت درمان ناباروری قرار گرفته که نتیجه این حمایت‌ها، تولد ۱۴ نوزاد بوده است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) جزو اولین نهادهایی بوده که به کمک مناطق سیل‌زده رفته، گفت: این ستاد توزیع ۳۰ هزار بسته لوازم خانگی و ۱۰ هزار دام در مناطق سیل زده را به عهده گرفته که تاکنون ۱۶ هزار بسته لوازم خانگی و ۷ هزار دام در این مناطق توزیع شده است.

مدنی، توزیع ۳ هزار ویلچر در سال گذشته، اعزام زائر اولی به عتبات عالیات از طریق طرح «مسجد احسان»، توزیع ۱۵۰ هزار بسته لوازم التحریر میان دانش آموزان مناطق محروم و… را از دیگر خدمات بنیاد برکت احسان ذکر کرد.

[ad_2]