×
×

محصولی: دولت در ناکارآمدی به اشباع رسیده/ مدل امدادرسانی در سیل الگوی دولت باشد

  • کد نوشته: 19101
  • [ad_1] حوزه احزاب شهرکریمه ــ می‌گوید که دولت، به «ناکارآمدیِ اشباع‌شده» رسیده است و مردم دیگر چشم امیدی ندارند که این دولت بتواند کاری برایشان انجام دهد. وزیر کشور دولت نهم، علّت این ناکارآمدی را نه توان کمِ دولت، بلکه نوع نگاهش به مسائل عنوان می‌کند. گفت‌وگو با صادق محصولی که این روزها در قامت […]

    محصولی: دولت در ناکارآمدی به اشباع رسیده/ مدل امدادرسانی در سیل الگوی دولت باشد
  • [ad_1]

    حوزه احزاب شهرکریمه ــ می‌گوید که دولت، به «ناکارآمدیِ اشباع‌شده» رسیده است و مردم دیگر چشم امیدی ندارند که این دولت بتواند کاری برایشان انجام دهد.

    وزیر کشور دولت نهم، علّت این ناکارآمدی را نه توان کمِ دولت، بلکه نوع نگاهش به مسائل عنوان می‌کند.

    گفت‌وگو با صادق محصولی که این روزها در قامت قائم مقام جبهه پایداری ایفای نقش می‌کند، علاوه بر آسیب‌شناسی دولت حسن روحانی، ۳ دسته دیگر آسیب‌شناسی را شامل می‌شود؛ آسیب‌شناسی جریان اصول‌گرا، آسیب‌شناسی جریان اصلاحات و در نهایت آسیب‌شناسی جبهه پایداری.

    محصولی، تجارب گذشته ائتلاف با اصولگرایان را بازخوانی می‌کند و با اشاره به لیست مشترک اصول‌گرایان برای انتخابات مجلس دهم می‌گوید که وقتی ما موافق درجه یک برجام را در کنار مخالف سرسخت برجام در یک لیست قرار می‌دهیم، مردم احساس دوگانگی می‌کنند.

    با این همه او می‌گوید اگر اصول‌گرایان از تجارب گذشته درس بگیرند و روش‌هایی که منجر به شکست این جریان می‌شود را کنار بگذارند، جبهه پایداری حاضر است بار دیگر با آن‌ها ائتلاف کند.

    اعتقاد محصولی درباره اصلاح‌طلبان این است که آن‌ها نیازمند رجعت به ارزش‌ها هستند و اگر این کار را انجام دهند، مورد استقبال اصول‌گرایان قرار می‌گیرد. او با اشاره به عملکرد دولتِ مؤتلف اصلاح‌طلبان، این سؤال را از آن‌ها می‌پرسد که چرا کسانی که تکرار می‌کردند، این روزها ساکت هستند و صدایی از آن‌ها شنیده نمی‌شود؟

    قائم مقام جبهه پایداری به ضعف رسانه‌ای تشکّل متبوع خود اشاره می‌کند و می‌گوید جبهه پایداری حتی هزار تومان هم از جایی پول نمی‌گیرد.

    او البته قبول می‌کند که جبهه پایداری نتوانسته آن‌طور که باید انتظارات را برآورده کند.

    محصولی در بخش دیگری از این مصاحبه به سیل در کشور اشاره می‌کند و می‌افزاید:‌ ببینید یک سیل می‌آید و بعد می‌بینید اینها که ادعایی هم ندارند؛ یعنی افراد متدین و انقلابی، بلند می‌شوند و آستین و پاچه شلوار را بالا می‌زنند. مردم به عینه می‌بینند که اگر همین‌هایی که در سیل کمک کردند، دولت را در دست بگیرند و همین مدل در دولت پیاده شود، مملکت گلستان می‌شود.

    متن کامل گفت‌وگوی تفصیلی خبرنگاران حوزه احزاب شهرکریمه با صادق محصولی، وزیر کشور دولت نهم را امروز در فارس بخوانید.

    انتهای پیام/

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.