×
×

محصول فناور «سیستم ایمن‌سازی حقوقی» در قم رونمایی شد – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 25189
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، اولین همایش تخصصی امنیت کسب و کار پیشگیری حقوقی شامگاه چهارشنبه به همت پارک علم و فناوری و مؤسسه بین‌المللی حقوقی پارس آرا، با حضور مسئولان استانی فعالان عرصه علم و فناوری‌های خلاق و همچنین مجموعه‌های حقوقی استان قم برگزار شد. در ابتدای این مراسم، محمد حسین مرادی مدیر عامل […]

    محصول فناور «سیستم ایمن‌سازی حقوقی» در قم رونمایی شد – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، اولین همایش تخصصی امنیت کسب و کار پیشگیری حقوقی شامگاه چهارشنبه به همت پارک علم و فناوری و مؤسسه بین‌المللی حقوقی پارس آرا، با حضور مسئولان استانی فعالان عرصه علم و فناوری‌های خلاق و همچنین مجموعه‌های حقوقی استان قم برگزار شد.

    در ابتدای این مراسم، محمد حسین مرادی مدیر عامل مؤسسه پارس آرا و از کارآفرینان فعال استان قم گفت: طرح ایمن‌سازی فضای کسب و کار را باید جدی گرفت زیرا گسل‌هایی که در این عرصه تشکیل می‌شود می‌تواند مشکلات عظیمی را ایجاد کند.

    وی با اشاره به اینکه حوزه قراردادها و چک از مهمترین چالش‌هایی حقوقی در عرصه کسب و کار است، گفت: متأسفانه در بسیاری از قراردادهای دوجانبه هویت یکی از طرفین مشخص و کامل نیست که این مسئله بار حقوقی فراوانی به دنبال دارد.

    این کارآفرین استان قم با معرفی سامانه اشخاص حقوقی کشور گفت: این سامانه رایگان با درج شناسنامه ملی و آدرس همه شخصیت‌های حقوقی کمک شایانی به احراز هویت افراد می‌کند.

    تشریح وضعیت اسف‌بار قراردادهای حقوقی کشور

    وی با برشمردن برخی آسیب‌های قراردادهای معمول کشور گفت: درج کد ملی در هر قرارداد بسیار مهم است زیرا نمی‌توان صرفاً با یک نام و نام خانوادگی احراز هویت را به شکل قاطع انجام داد؛ ماده اول هر قرارداد باید، احراز هویت افراد باشد.

    مرادی بیان کرد: موضوع قرارداد نیز باید کاملاً شرح داده شود؛ موضوع دیگری که در قراردادها دارای اهمیت است حق فسخ است؛ هر توافق دارای ضمانت‌های اجرایی برای پایبندی به توافق است.

    وی گفت: حق فسخ گاهی مطلق و گاهی مشروط است؛ داوری نیز از اجزای یک قرارداد است و مکانیزم خود را دارد؛ وقتی نظام حل و فصل بر اساس داوری تعریف شود دادگاه نیز خود را از مدار بررسی خارج می‌کند.

    این کارآفرین حوزه حقوقی تصریح کرد: در خصوص هر قرارداد باید ملاحظات بسیاری جمله امضای قراردادها انجام شود؛ پکیج ساماندهی امنیت قراردادها در سال آینده ارائه می‌شود تا مشکلات قراردادها حل شود.

    تمرکز ۵۰ درصد فعالیت‌های پارک علم و فناوری قم روی صنایع خلاق

    در ادامه این مراسم، سید حسین اخوان علوی رئیس پارک علم و فناوری استان قم بیان کرد: هر مؤسسه و شرکت مشتریانی دارد و هر مشتری نیاز و توانی دارد؛ اگر نیاز مشتری را منهای توان او کنیم به سه حالت می‌رسیم. اگر توان مشتری کمتر از نیاز است مشتری خوبی برای ما خواهد بود.

    وی افزود: یک شرکت موفق مؤسسه‌ای است که بتواند تمام این فاصله بین نیاز و توان شرکت را پر کند؛ این مسئله زمانی محقق می‌شود که به سمت مؤسسه گسترده برویم؛ یک مؤسسه حقوقی گسترده به علاوه تأمین کنندگان و تکمیل کنندگان باید خدمات را با ارزش افزوده به جامعه مشتریان عرضه کند.

    رئیس پارک علم و فناوری استان قم بیان کرد: محصول فناورانه می‌تواند این مؤسسه حقوقی گسترده را شکل دهد که هم باعث کاهش هزینه‌های اجتماعی باشد و آثار ماندگاری خلق کند.

    وی در پایان تصریح کرد: ۵۰ درصد از فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان قم را روی صنایع نرم افزاری و خلاق متمرکز می‌کنیم.

    اقتصاد دانش بنیان نیاز به سیستم مالکیت فکری دارد

    یک حقوقدان عرصه بین‌المللی نیز در ارتباط ویدئویی از سوئیس با این همایش، بر لزوم برندینگ محصولات ایرانی با مشخصه جغرافیایی تأکید کرد و گفت: ارتقای سیستم مالکیت فکری زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان در ایران می‌شود.

    ساناز جوادی گفت: با توجه به پروژه‌هایی که در سال آینده به زودی توسط دولت‌های مختلف از جمله دولت سوئیس و ارگان‌های مختلف سازمان ملل برای حمایت از صنایع کشاورزی و دستی انجام می‌شود، سالی پرتکاپو برای صنایع ایرانی در عرصه حضور در جامعه جهانی خواهد بود.

    وی افزود: در این زمینه باید فعالیت‌های مناسبی در زمینه برندینگ و حمایت از محصولات ایرانی را در قالب سیستم مالکیت فکری انجام دهیم، تمرکز اقتصاد ایران روی اقتصاد دانش بنیان است و به همین دلیل ارتقای سیستم مالکیت فکری دارای اهمیت فراوان است.

    این کارشناس حقوقی مالکیت فکری با ذکر این مطلب که سوئیس و اتحادیه اروپا برای افزایش تجارت با ایران در این سیستم دغدغه دارند، تصریح کرد: بازرگانان و شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی برای توسعه بازار به خارج از ایران این دغدغه را دارند که محصولات و ایده‌های آنها در بازار خارج از کشور به خصوص در اروپا با چالش مواجه شود.

    وی گفت: عدم مدیریت و آموزش مشکلات بسیاری برای سرمایه‌گذاران و ایده پردازان ایجاد کرده است. کشورهای توسعه یافته ثبت این حقوق و ثبت آنها در بازارهای هدف را دنبال می‌کنند. بازرگانان ایرانی به دلیل عدم برندینگ بازارهای خود را از دست می‌دهند.

    کالاهای ایرانی باید به نام مناطق ایرانی برند شوند

    جوادی با ذکر این مطلب که کالاهای ایرانی باید به نام مناطق ایرانی برند شوند، گفت: اگر این کار انجام شود این کالاها با شکل برندینگ بهتری به شکل متمایز در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

    وی تصریح کرد: این کالاها تحت نظام برندینگ باید با کیفیت استاندارد بازار هدف عرضه شود. اگر چنین کاری انجام شود اعتماد خریداران به کالای ایرانی افزایش پیدا می‌کند. بسیاری از محصولات ایرانی بدون اسم ایران و به خصوص به شکل فله و با قیمت بسیار پایین به ویژه در بخش کشاورزی عرضه می‌شود.

    جوادی یادآور شد: امروزه کشورهایی چون ترکیه و عمان و عراق کالاهای فله ایرانی را با برند خود به بازارهای هدف عرضه می‌کنند؛ مثلاً فرش قم در اروپا شناخته شده است ولی وقتی بدون برند وارد این بازار می‌شود کسی این کالا را نمی‌شناسد و طبعاً با قیمت پایین‌تری آن را می‌خرد.

    وی گفت: مدیریت مالکیت فکری که صرفاً منحصر به ثبت نباشد و استراتژی‌های استارتاپی و بازرگانی که به این سمت نرود با شکست مواجه خواهد شد. نشان جغرافیایی در عرصه برندینگ اهمیت خاصی پیدا کرده است و ایران هم جزو کنوانسیون مالکیت فکری است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

    این کارشناس حقوقی مالکیت فکری در پایان با ذکر این مطلب که مبحث نشان جغرافیایی نقش مهمی در ثبت برندینگ محصولات کشاورزی و صنایع دستی دارد، تصریح کرد: کلیه عوامل جریان تولید از تولید کننده اولیه و فروشنده مواد اولیه و… تا فروشنده شرکت بسته بندی و صادر کننده باید در جریان تولید برند به خصوص در بحث نشان جغرافیایی نقش آفرین باشند.

    در پایان این مراسم، یک محصول فناور «سیستم ایمن‌سازی حقوقی» رونمایی شد و از خانواده‌های معظم شهدا (خانواده‌های شهید کرمی و خدمت) تجلیل به عمل آمد.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.