×
×

مخالفت قاضی آمریکایی با دستور ترامپ درباره ممنوعیت برنامه چینی وی چت- اخبار اقتصاد جهان – . شهرکریمه

  • کد نوشته: 35160
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه به نقل از بلومبرگ، محدودیت های اعمال شده از سوی دولت ترامپ برای استفاده از شبکه اجتماعی چینی “وی چت” در آمریکا توسط یک قاضی این کشور متوقف شد. لورل بیلر، قاضی آمریکایی در سانفرانسیسکو به درخواست گروهی از کاربران وی چت (WeChat) در ایالات متحده که معتقد بودند این […]

    مخالفت قاضی آمریکایی با دستور ترامپ درباره ممنوعیت برنامه چینی وی چت- اخبار اقتصاد جهان – . شهرکریمه
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه به نقل از بلومبرگ، محدودیت های اعمال شده از سوی دولت ترامپ برای استفاده از شبکه اجتماعی چینی “وی چت” در آمریکا توسط یک قاضی این کشور متوقف شد.

    لورل بیلر، قاضی آمریکایی در سانفرانسیسکو به درخواست گروهی از کاربران وی چت (WeChat) در ایالات متحده که معتقد بودند این ممنوعیت ها موجب نقض حقوق آزادی بیان میلیون ها آمریکایی چینی زبان می شود، یک حکم موقت برای توقف این ممنوعیت صادر کرد.

    این برنامه چینی که قرار بود روز یکشنبه از فروشگاه های برنامه های گوشی در آمریکا حذف شود، ۱۹ میلیون کاربر روزانه در ایالات متحده و ۱ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.

    حکم این قاضی به این معنی است که نه “وی چت” و نه “تیک تاک” که یکی دیگر از برنامه های متعلق به چینی هاست که هدف دستور اجرایی دونالد ترامپ قرار گرفته، فعلاً در ایالات متحده غیرقابل دسترس نخواهند بود.

    بر اساس این گزارش، گفته می شود که ترامپ در تلاش است تا با حمله به دولت چین و شرکت های چینی شانس خود را برای انتخاب مجدد افزایش دهد.

    دولت ترامپ بر اساس این ادعا که وی چت یک تهدید امنیت ملی است، محدودیت هایی علیه این برنامه چینی اعمال کرده، اما قاضی بیلر اعلام کرد که شواهد در این باره ناکافی است.

    قاضی بیلر در حکمی که روز شنبه صادر و اوایل روز یکشنبه منتشر شد، نوشت: وی چت به عنوان یک مکان عمومی مجازی برای جامعه چینی زبان و جامعه آمریکایی چینی در ایالات متحده عمل می کند و (به عنوان یک موضوع عملی) تنها وسیله ارتباطی آنها است.

    وزارت دادگستری و بازرگانی آمریکا بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. دولت آمریکا احتمالاً به این حکم اعتراض می کند.

    انتهای پیام/

     

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.