[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، غلامرضا رضایی گفت: بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا و  به جهت پایداری جوی و وارونگی دما و احتمال افزایش آلاینده‌ها، تمامی مدارس شهر قم و سلفچگان و قنوات در دوره‌های مختلف تحصیلی شنبه ۹ آذر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام شده است. رئیس […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، غلامرضا رضایی گفت: بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا و  به جهت پایداری جوی و وارونگی دما و احتمال افزایش آلاینده‌ها، تمامی مدارس شهر قم و سلفچگان و قنوات در دوره‌های مختلف تحصیلی شنبه ۹ آذر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل اعلام شده است.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی آموزش و پرورش قم ادامه داد: تمامی مدارس مناطق و بخش‌های مرکزی، کهک، خلجستان و جعفریه فردا شنبه فعال خواهند بود.

ادارات و دانشگاه‌های قم تعطیل نیست

مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: دانشگاه‌ها، بانک‌ها و ادارات قم فردا شنبه، نهم آذرماه تعطیل نیستند.

محسن اروجی افزود: امکان ندارد که تا ساعت ۷ صبح فردا نظر ما مبنی بر تعطیلی دانشگاه‌ها و ادارات تغییر کند و به طور قطع، ادارات و دانشگاه‌های قم تعطیل نخواهند بود.

وی ادامه داد: میزان آلایندگی‌ها آنقدر شدید نیست که بخواهیم ادارات و دانشگاه‌ها را تعطیل کنیم ولی بخاطر پیشگیری دانش‌آموزان از ابتلا به بیماری‌ها، تنها مدارس تعطیل هستند.

امروز جمعه شاخص کیفیت هوا در شهر قم ۲۵۴ و آلاینده مسئول ذرات معلق می‌باشد. 

شاخص کیفیت هوا به رنگ بنفش و کیفیت هوا در شرایط بسیار ناسالم است و توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند و افراد دیگر از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل اجتناب کنند.

بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی به دلیل کاهش دما و وقوع پدیده پایداری هوا در ساعات اولیه صبحگاهی انتظار می‌رود کیفیت هوا برای آلاینده ذرات معلق به سمت شرایط بسیار ناسالم برای گروه‌های حساس پیش رود.

[ad_2]