معاون سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح در بحران از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بعضاً اطلاع رسانی نادرست می‌تواند بحران را تشدید کند به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس استاد تقی زاده در همایش سیستم مدیریت بحران شهری که به همت اداره آموزش […]

معاون سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح در بحران از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بعضاً اطلاع رسانی نادرست می‌تواند بحران را تشدید کند

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس استاد تقی زاده در همایش سیستم مدیریت بحران شهری که به همت اداره آموزش و توانمند سازی اداره کل منابع انسانی در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه سه اصل برای مدیریت بحران نیاز است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی، ساختار ستادی به عنوان مرکز عملیات و عملیات صحنه‌ای از اصول مدیریت بحران است.

معاون سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به راهکارها و نحوه ارتباط مدیران با رسانه‌ها، گفت: ارتباطات و اطلاع رسانی در مواقع بحران از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با دقت و توجه به مسائل چندوجهی صورت بگیرد.

استاد تقی‌زاده با بیان اینکه کار اصلی روابط عمومی‌ها ایجاد ارتباط و هماهنگی با رسانه‌ها است، افزود: به هیچ وجه نباید این اجازه را داد که روابط عمومی‌ها به تنهایی وظیفه اطلاع رسانی را به عهده بگیرند و این کار باید با هماهنگی صورت بگیرد.

وی ارتباطات را موضوعی کاملاً علمی دانست و خاطرنشان کرد: باید از مدل‌ها و بخش‌های مختلف علم ارتباطات در تعامل با رسانه‌ها استفاده شود.

معاون سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اهمیت سرعت‌ و دقت در رسانه، اظهار کرد: هر رسانه‌ای اگر اشتباهی در انتشار مطالب خود داشته باشد ممکن است اعتبار خود را از دست بدهد.

استاد تقی‌زاده با تاکید بر اینکه باید متناسب با شرایط مختلف اطلاع‌رسانی به شهروندان صورت بگیرد، گفت: وضعیت روانی‌، رفتاری، اخلاقی و… در حوادث و بحران‌های مختلف باید متناسب با الگوهای موجود در بین شهروندان باشد.

وی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در بحران‌ها، تصریح کرد: محور بسیاری از اتفاقات در مواقع بحران تصمیماتی است که نیروی انسانی می‌گیرد و در همین اطلاع‌رسانی‌ها هم امکان ایجاد و ادامه بحران وجود دارد.