مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: مدیران استانی باید برای موضوع انتقال طلاب تدبیری بیاندیشند تا در استان قم با تراکم طلبه مواجه نشویم. به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در نشست آیت الله اعرافی با مدیران استانی حوزه‌های علمیه که در قم برگزار شد، اظهار […]

مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: مدیران استانی باید برای موضوع انتقال طلاب تدبیری بیاندیشند تا در استان قم با تراکم طلبه مواجه نشویم.

به گزارش شهرکریمه به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال در نشست آیت الله اعرافی با مدیران استانی حوزه‌های علمیه که در قم برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف راه اندازی مدیریت‌های استانی، تعمیق و تثبیت برنامه‌های حوزه در استان‌ها در ابعاد گوناگون تربیتی، علمی، سیاسی و… بود.

وی ادامه داد: این اهداف با برخی از شتاب زدگی‌ها که منجر به عدم تثبیت مباحث کلان حوزوی است، منافات دارد و خروجی‌های حوزه باید فضلایی باشند که مباحث علمی و تربیتی در آنان تثبیت شده باشد، بنا بر این مدیران باید در ارتقاء طلاب، راه اندازی مدارس ویژه و … دقت عمل بالایی داشته باشند.

مسؤول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه اضافه کرد: امروز ارتباط با اقشار گوناگون حوزوی در استان بسیار مهم است و اگر توانستیم این ارتباط را ایجاد کنیم، شخصیت‌های تراز اول استان به این تعاملات نگاه کرده و با ما ارتباط برقرار می‌کنند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بهره گیری از ظرفیت طلاب در استان‌ها را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: ما اگر نتوانیم این بهره‌برداری را داشته باشیم، نمی‌توانیم طلاب را حفظ کنیم و این عدم توفیق سبب آن خواهد شد که طلبه پیش از اتمام پایه ششم، به سوی قم هجرت کرده و کرسی‌های دینی در استان‌ها از سوی غیر روحانیون تصدی شود.

فرخ‌فال در پایان تصریح کرد: مدیران استانی باید برای موضوع انتقالات تدبیری بیاندیشند تا در استان قم با تراکم ۸۶ هزار طلبه مواجه نشویم.