آیتا الله سعیدی در خطبه های نمازجمعه قم گفت:مدیران بی‌کفایت که به نمایندگی ملت مناصب را در اختیار دارند باید برای برطرف کردن مشکلات کشور و ایجاد عدالت تلاش کنند تا رهبر معظم انقلاب به جای آن‌ها عذرخواهی نکنند، این موضوع اقدام درستی نیست که مدیران به جای برطرف کردن مشکلات و ضعف خود نظام را مقصر جلوه دهند.

به گزارش شهرکریمه آیت الله سعیدی گفت:نهی دوستی با کفار ستیزه‌جو به معنای عدم رفتار خوب با کفارغیرستیزه‌جو نیست حقوق همه انسان‌ها به خصوص اقلیت‌های دینی در اسلام محترم است چون خداوند عدالت پیشگان و دادگران را دوست دارد.

امام جمعه قم بیان کرد: طبق آیات قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) خوش رفتاری با کفار غیرمتخاصم توصیه شده اما ایجاد هر گونه ارتباط با کفار ستیزه جو ممنوع است.

سعیدی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان شرقی بر لزوم بازخوانی انقلاب اسلامی در راستای شناخت حقیقت و خدمات و کارکردها و ضرورت شناخت انقلاب و تقویت جبهه مؤمن و مدیران ارشد نظام تاکید کردند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: انقلاب اسلامی از جنس انقلاب انبیا و انقلاب تمدنی و جهانی و مردم پایه و ولایت محور است، اندیشه‌ورزان و جوانان متفکر باید ابعاد این مسائل را برای اقشار گوناگون جامعه بیان کنند.

وی افزود: از نظر رهبری نکته مهم انقلاب تبدیل نظام طاغوت سالار به نظام مردم‌سالار است، در نظام طاغوت توجه به مردم و عدل جایگاهی ندارد اما با اقدامات امام راحل و تلاش‌های ایشان انقلاب اسلامی با محوریت اسلام در ایران حاکم شد.

امام جمعه قم با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی بیان کرد: استقلال، امنیت، عزت و حرکت رو به جلو در سایه رهبری و پپوند امت وملت ایجاد شد.

سعیدی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: انبیا و اوصیا و رهبرات الهی که تجلی آن در عصر غیبت ولایت فقیه است راه را برای رشد ملت فراهم می‌کند، حضور انقلابی و هوشمندانه ملت تاکنون برطرف کننده آسیب‌های زیادی است.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند دهه چهارم دهه پیشرفت و عدالت است، پیشرفت کشور در برخی عرصه‌ها خوب بوده است اما در زمینه ایجاد عدالت موفق نشدیم، مقام معظم رهبری برخی مدیران بی‌کفایت را تحمل کرده و به جای آن‌ها از خداوند عذرخواهی کردند.

وی افزود: مدیران بی‌کفایت که به نمایندگی ملت مناصب را در اختیار دارند باید برای برطرف کردن مشکلات کشور و ایجاد عدالت تلاش کنند تا رهبر معظم انقلاب به جای آن‌ها عذرخواهی نکنند، این موضوع اقدام درستی نیست که مدیران به جای برطرف کردن مشکلات و ضعف خود نظام را مقصر جلوه دهند.

امام جمعه قم با بیان اینکه ملت ایران فریب انقلابی نماهای شیفته قدرت را نمی‌خورد، بیان کرد: انقلابی‌گری خارج از نظام ولایی انقلابی نمایی است و در زمان امام علی(ع) مدیران انقلابی نما به مقابله با امیرالمؤمنین(ع) پرداختند و پس از امام علی(ع) طرفداران این گروه‌های انحرافی در برابر امام علی(ع) ایستادند.

سعیدی با بیان اینکه فتمه‌گران با وجود رهبری و مردم انقلابی هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند، گفت: فتنه‌گران در قالب دراویش اما به سبک داعش به مقابله با مردم و تخریب اموال عمومی پرداختند که مردم از نیروهای نظامی خواستار برخورد قاطع و جدی با این گروه‌های انحرافی هستند چون با اعمال خود نشان دادند لیاقت رأفت اسلامی را نداشته و باید به‌سزای اعمال خود برسند.

انتهای پیام/ح