مدیرکل استاندارد استان قم گفت: از میان ۱۳۷ شهر بازی و زمین بازی کودکان در قم، ۱۱۵ شهربازی یعنی حدود ۸۴ درصد تاییدیه استاندارد دارد.  به گزارش شهرکریمه، منصور فرزانه چهارشنبه شب در همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد در سالن همایش های ونوس قم افزود: آمار تاییده استاندارد شهربازی و زمین بازی کودکان در قم […]

مدیرکل استاندارد استان قم گفت: از میان ۱۳۷ شهر بازی و زمین بازی کودکان در قم، ۱۱۵ شهربازی یعنی حدود ۸۴ درصد تاییدیه استاندارد دارد.

 به گزارش شهرکریمه، منصور فرزانه چهارشنبه شب در همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد در سالن همایش های ونوس قم افزود: آمار تاییده استاندارد شهربازی و زمین بازی کودکان در قم نسبت به سایر استان ها آمار قابل قبولی است.

وی در ادامه گفت: طی بازرسی های به عمل آمده و کنترل ۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه ترازو در قم، بیش از یک سوم ترازوها در واحدهای صنفی مختلف خطای بیش از حد مجاز داشته اند که این نشان می دهد این بازرسی ها باید با جدیت ادامه داشته باشد.
وی اضافه کرد: در استان قم ۳۰۰ واحد تولیدی با ۸۷۰ محصول و فرآورده مختلف مشمول قانون استاندارد بوده و تحت نظارت این اداره کل قرار دارند که در این میان ۵۸۰ پروانه علامت استاندارد صادر شده است.
فرزانه خاطرنشان کرد: ۵۶۰ نازل سوخت مایع در قم هر سال ۲ بار مورد بازرسی و استانداردسازی قرار می گیرد و هم چنین ۳۷ جایگاه CNG از میان ۴۰ جایگاه کاملا استانداردسازی شده اند.
وی از فعالیت ۳۲ آزمایشگاه معتمد استاندارد و نیز ۱۱ شرکت بازرسی فنی در حوزه صادرات و واردات کالاها در قم خبر داد و گفت: هشت شرکت بازرسی فنی در رابطه با کنترل و نظارت بر آسانسورها در قم فعالیت داشته اند که دو شرکت به دلیل تخلفات تعطیل شده اند.
مدیرکل استاندارد استان قم با اشاره به توسعه فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه استاندارد، از کمبود شدید نیروی انسانی و اعتبارات در این اداره کل ابراز گلایه کرد و افزود: اداره کل استاندارد کمتر از ۳۵ نفر کارمند دارد و ۶۰ درصد پست های اداره کل بلاتصدی است و به طور حتم نیازمند ارتقاء و افزایش نیروی انسانی و اعتبارات است.
وی با بیان این که نخستین پروانه استاندارد حلال در کشورمان به یکی از واحدهای تولیدی در استان قم اعطا شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۷ گواهی معیار مصرف انرژی به واحدهای تولیدی استان اعطا شده و این طرح در راستای مصرف بهینه انرژی در استان با جدیت پیگیری می شود.
فرزانه هم چنین بر ضرورت توجه جدی به حد مجاز سموم و آلاینده ها در محصولات زراعی و باغی تاکید کرد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مشارکت اداره های دولتی و دستگاه های اجرایی روند اجرای طرح بازرسی آسانسورها در اماکن عمومی ادامه داشته باشد.
همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد با حضور جمعی از مسئولان اجرایی استان و فعالان و دست اندرکاران این حوزه در سالن همایش های ونوس قم برگزار شد و طی آن از واحدهای تولیدی منتخب نمونه استان قم با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
۱۴ اکتبر مصادف با ۲۳ مهرماه با عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا