[ad_1] حجت الاسلام سید میرتقی قادری عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، قیام عاشورای حسینی را الگویی برای جامعه دانست و گفت: از آن جا که رهبر نهضت عاشورا امام معصوم است باید پذیرفت که این نهضت برای الگو گیری شکل گرفته است. وی نهضت […]

[ad_1]

حجت الاسلام سید میرتقی قادری عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، قیام عاشورای حسینی را الگویی برای جامعه دانست و گفت: از آن جا که رهبر نهضت عاشورا امام معصوم است باید پذیرفت که این نهضت برای الگو گیری شکل گرفته است.

وی نهضت امام حسین(ع) را داری ابعاد مختلف عنوان کرد و افزود: این حرکت در هر عرصه ای که ورود پیدا می کند حرف برای گفتن دارد البته برای شنیدن و فهم این پیام ها نیاز به ظرفیت وجودی است.

استاد حوزه و دانشگاه جنبه احساسی قیام عاشورا را بخشی از آن دانست و خاطرنشان کرد: جنبه عقلانی این نهضت به مراتب بیشتر از جنبه احساسی آن است و اگر گزارشات واقعه کربلا را از منابع معتبر بررسی کنیم آن گاه می توانیم از دل این وقایع پیام برای جامعه خود استخراج کنیم.

حجت الاسلام قادری اولین پیام نهضت حسینی را مدیریت بحران خواند و گفت: هرگاه قیام اباعبدالحسین(ع) را از ابتدا تا انتها، از ۲۷ ماه رجب که با ورود امام به دارالاماره مدینه و مسأله بیعت برای یزید تا ورود اسرا به شام، بررسی می کنیم شاهد اقدامات لازم و به موقع امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان هستیم و می بینیم که هر تصمیمی به جا و به موقع گرفته شده است.

وی افزود: این پیامی برای مسؤولان نظام جمهوری اسلامی است. این نظام با تقدیم ۲۰۰ هزار شهید و ۴۰ هزار آزاده و قریب این تعداد جانباز شکل گرفته است. لازم است مسؤولان با مدیریت دقیق و به موقع کار و تلاش کنند.

استاد درس درس خارج حوزه علمیه دوراندیشی و بصیرت را پیام دیگر قیام عاشورا شمرد و بیان کرد: امام حسین(ع) آنچه را که در آینده رخ می خواست بدهد را می دید ولی خواص آن روز نتوانستند تشخیص دهند. برای نمونه قیام امام با شهادت ۷۲ تن از یاران‌شان روی داد اما پس از آن واقعه حره با کشته شدن ۱۲ هزار تن و یا قیام توابین با ۴ هزار کشته آن اثر را نداشت و خون‌شان هدر رفت و قیام‌شان فراموش شد. بنابراین انقلابیون باید بصیرت را جدی بگیرند و بدان توجه بیشتری کنند.

وی پیام دیگر نهضت امام حسین (ع) را انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر به قدی اهمیت دارد که امام هدف از قیام را انجام این فریضه بیان می کنند و در این راه خود و خانواده شان را فدا می کنند. حقیقت این است که امام حسین (ع) یزید را در برابر خود نمی دید بلکه کفر مطلق را می دید و بدین جهت برای مبارزه با کفر قیام کرد./۱۳۷۰/ت۳۰۲/ف

[ad_2]