به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ؛ حجت الاسلام  رنجبر  مدیر موسسه راهبردی مطالعاتی رسالت شهر قم اظهار کرد: آمریکا به دنبال سلطه بر جهان هست و مذاکره در گفتمان سازش به معنای شروع سرسپردگی و نوکری برای آنان هست. حجت الاسلام  رنجبر اضافه کرد:  در جواب به افرادی که […]

به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ؛ حجت الاسلام  رنجبر  مدیر موسسه راهبردی مطالعاتی رسالت شهر قم اظهار کرد: آمریکا به دنبال سلطه بر جهان هست و مذاکره در گفتمان سازش به معنای شروع سرسپردگی و نوکری برای آنان هست.

حجت الاسلام  رنجبر اضافه کرد:  در جواب به افرادی که می‌گویند آمریکا نیز یک کشور عادی هست و ریشه خصومت با آن‌ها برای چیست باید اظهار کرد آمریکا یک کشور صرف نیست لکن آمریکا تجلی دین لیبرالیسم هست و دنبال احاطه و سلطه بر همه دنیاست و این مبحث باعث می‌شود استقلال کشور‌های جهان را به سخره گرفته و به دنبال تحقیر ملت‌ها هست.

وی با بیان اینکه آبادانی ایران بزرگ با رابطه  آمریکا هماهنگی ندارد افزود: ارتباط ایران و آمریکا ارتباط خاصی هست که از آن به عنوان جنگ سرد تعبیر می‌شود جنگ سخت و جنگ نرم که هم آفندی هست و هم پدافندی ما به دنبال یک جهاد همه جانبه بر علیه آن‌ها هستیم و این جنگ زمانی انتهاء می‌یابد که یکی از طرفین بر دیگری چیره گردد.

وی اظهار کرد: آمریکا زمانی می‌تواند از رسیدن ایران به تمدن اسلامی و مقاومت جلوگیری کند که جلوی پیشرفت همه جانبه ایران را بگیرد در نتیجه آمریکا کوشش می‌کند کسانی در ایران به سود منفعت های آن‌ها کار کنند و جلوی پیشرفت ایران را دریافت کنند ولو اینکه آن فرد، یکی از روحانیون باشد.

رنجبر مذاکره را راهکار خوبی دانست و اضافه کرد: مذاکره خوب هست، اما با این تفاوت که مذاکره در گفتمان چالش، کوشش برای برتری هست و مذاکره در گفتمان سازش، کوشش برای انتهاء جنگ و شروع سرسپردگی و نوکری برای آمریکا هست.

وی در جمع مردم مهریز با طرح مبحث نزدیکی سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا به عنوان جزیره جهانی تاکید کرد: آمریکا در صدد سلطه بر این جزیره جهانی هست و برای این چیرگی نیز باید بر قلب این سه قاره تسلط داشته باشد و قلب این سه قاره که باعث وصل شدن آن‌ها با یکدیگر هست ایران هست.

رنجبر اضافه کرد: ۷۰ سال هست که کشور آلمان و ژاپن در اشغال آمریکا و انگلستان هست و بدون اذن آن‌ها هیچ تصمیمی نمی‌گیرند سبب آنکه آمریکا، آلمان را پایین‌تر از حد خود می‌داند، این هست که آلمان هنوز در اشغال آمریکا هست و نظر او بستگی به نظر آمریکا دارد.