رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین‌ گفت: احترام به حاکمیت دولت عراق و مردمی بودن اربعین از جمله سیاست‌های ستاد اربعین است. به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام حمید احمدی ظهر شنبه در جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین که با حضور صادقی استاندار قم و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در تالار […]

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین‌ گفت: احترام به حاکمیت دولت عراق و مردمی بودن اربعین از جمله سیاست‌های ستاد اربعین است.

به گزارش شهرکریمه حجت الاسلام حمید احمدی ظهر شنبه در جلسه کمیته فرهنگی ستاد اربعین که با حضور صادقی استاندار قم و آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به عضویت ۱۶ دستگاه کشور در ستاد اربعین، گفت: کمیته فرهنگی و آموزشی با ۱۴ گروه تشکیل شده که کمیته رسانه و فضای مجازی از جمله این کارگروه‌ها است.

وی با بیان اینکه در کارگروه‌ها از نظرات اساتید حوزه و دانشگاه استفاده شده است، ادامه داد: این ستاد سیاست‌های مختلفی را در پیشبرد اهداف در نظر دارد که احترام به حاکمیت دولت عراق و تقویت مرجعیت این کشور و همچنین تأکید بر مردمی بودن مراسم اربعین از جمله این اهداف و سیاست‌ها است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین‌ با اشاره به همکاری مرکز مدیریت‌ حوزه‌های علمیه کشور،‌ ادامه داد: این مرکز وظیفه آموزش مبلغین را برعهده دارد و سازمات اوقاف هم اعزام مبلغین برای مراسم اربعین را بر عهده دارد.

وی به شکل‌گیری گروه یاوران اربعین با حضور ائمه جمعه و جماعات خبر داد و بیان کرد: هدف از تشکیل این گروه استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات بوده است.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به ساماندهی اصحاب رسانه در اربعین سال جاری به منظور بهترین اطلاع‌رسانی گفت: ثبت نام از خبرنگارانی که قصد سفر به مراسم اربعین داشتند صورت گرفت و ۳۰۰ نفر از این خبرنگاران در همایش یاوران رسانه‌ای در قم گردهم آمدند و پیرامون بایدها ونبایدهای رسانه‌ای که باید در عراق به آن توجه شود رایزنی صورت گرفت.

وی در ادامه به فعالیت رادیو اربعین اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های این رادیو توسط کمیته فرهنگی ستاد اربعین دنبال می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین‌ در ادامه با اشاره به گردهمایی زائرین اربعین در مصلی‌های سراسر کشور، اظهار داشت: در این مراسم علاوه بر بازگو کردن مسائل مختلف و به عبارتی توجیه زائران، محصولات فرهنگی هم بین آنان توزیع می‌شود.