[ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، مراسم بزرگداشت علامه جعفر مرتضی(ره) از علمای برجسته لبنان و سیره نویس تاریخ معاصر از سوی رهبر معظم انقلاب با حضور حضرات آیات سبحانی، نوری همدانی، علوی گرگانی، شبیری زنجانی، مصباح یزدی و نمایندگان بیوت آیات عظام گلپایگانی، تبریزی، سیستانی، بهجت، مکارم شیرازی و دیگر علما در شبستان امام […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، مراسم بزرگداشت علامه جعفر مرتضی(ره) از علمای برجسته لبنان و سیره نویس تاریخ معاصر از سوی رهبر معظم انقلاب با حضور حضرات آیات سبحانی، نوری همدانی، علوی گرگانی، شبیری زنجانی، مصباح یزدی و نمایندگان بیوت آیات عظام گلپایگانی، تبریزی، سیستانی، بهجت، مکارم شیرازی و دیگر علما در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در این مراسم که آیت الله عیسی قاسم و نمایندگان سردار قاسم سلیمانی و حزب الله لبنان در آن حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی به تشریح ابعاد مختلف زندگی پربار علامه جعفر مرتضی(ره) پرداخت و گفت: علامه جعفر مرتضی یک سیره نویس محقق بود که از ایشان بیش از ۲۵۰ کتاب در ۱۱۵ عنوان به یادگار باقی مانده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه از ویژگی های ممتاز ایشان اعتقاد به اجتهاد در تاریخ بود، عنوان کرد: پالایش تاریخ از دست های آلوده و قرائت های اموی از ویژگی های بارز ایشان است.

وی با اشاره به اینکه علامه جعفر مرتضی(ره) در انتخاب موضوعات به دنبال پر کردن خلاها بود، تصریح کرد: پشتکار این عالم بزرگ برای همه فضلای حوزه علمیه اسوه و الگو است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی، علامه مرتضی جعفر(ره) را عاشق انقلاب، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و مقاومت دانست و افزود: علامه جعفر مرتضی یک انقلابی به تمام معنا بود.

یادآور می شود، سید جعفر مرتضی عاملی معروف به علامه سیدجعفر مرتضی زاده ۲۰ بهمن ۱۳۲۳ متخصص تاریخ اسلام و تشیع، سیره‌نگار شیعی و از عالمان حوزه علمیه قم و لبنان بود. وی کتاب‌هایی در زمینه سیره اهل بیت تألیف کرده‌است که از جمله آن می توان به الصحیح من سیره النبی الاعظم و مأساه الزهراء اشاره کرد.

سید جعفر مرتضی عاملی در سن ۷۷ سالگی در تاریخ ۴ آبان ۱۳۹۸ شمسی، مصادف با ۲۷ صفر سال ۱۴۴۱ قمری، پس از حدود ۳۰ روز بستری بودن در بیمارستان رسول اعظم بیروت درگذشت و همزمان با سالروز رحلت جدش پیامبر اسلام در زادگاهش در عیتا الجَبَل به خاک سپرده شد./۱۳۵۰/ج

[ad_2]