مراسم ۲۸ صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، روز دوشنبه با حضور زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت عصمت و طهارت(س) برگزار شد. به گزارش شهرکریمه، هیات های مذهبی و مردم عزادار و پیروان مکتب اهل بیت(ع) از […]

مراسم ۲۸ صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، روز دوشنبه با حضور زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت عصمت و طهارت(س) برگزار شد.

به گزارش شهرکریمه، هیات های مذهبی و مردم عزادار و پیروان مکتب اهل بیت(ع) از ابتدای صبح امروز با تجمع در میدان آستانه و صحن امام رضا(ع) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به عزاداری پرداخته و عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس اهل بیت پیامبر(ص) ابراز کردند.
مدیر فرهنگی بنیاد امامت در استان قم در این مراسم طی سخنانی گفت: داعشی هایی که امروز به جان مردم و مسلمانان بیگناه افتادند از نسل همان انسان هایی هستند که در صدر اسلام در برابر پیامبر بزرگ اسلام(ص) تسلیم نشدند و با اسلام و نبی مکرم اسلام مخالفت می کردند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا حسنی افزود: عده ای از اصحاب در زمان حیات امام حسن مجتبی(ع) نیز به صلح ایشان با معاویه خرده گرفته و تعظیم نکردند.
وی ادامه داد: این در حالی است که آن اقدام حضرت امام حسن مجتبی، باعث اتحاد جمع زیادی از مسلمانان و نجات جان بسیاری از مردم شد.
وی ادامه داد: وقتی امام اقدامی را انجام می داد به طور حتم به مصلحت و سود امت اسلام بود و همه باید تبعیت می کردند و امروز نیز ما باید مطیع دستورهاای اهل بیت(ع) باشیم.
حسنی بیان داشت: آیا امروز در زمینه های وضعیت جامعه، حجاب، نوع پوشش، تربیت فرزند و انتخاب نام برای فرزندان خود، در مسیر اهل بیت(ع) حرکت می کنیم؟ متاسفانه برخی نام هایی که برای فرزندان خود انتخاب می کنیم فرسنگ ها از توصیه و فرهنگ اهل بیت(ع) به دور است.
وی ادامه داد: امام صادق(ع) به امت و شیعیان خود توصیه کردند که نام فرزندان خود را از نام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) انتخاب کنند، برخی به دلیل عدم اعتقاد، شناخت و آگاهی درست نسبت به اهل بیت(ع) زیر بار برخی مسائل نمی روند.
مراسم سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) نیز همزمان در مسجد مقدس جمکران، دفاتر و بیوت مراجع تقلید، مساجد و مکان های مذهبی قم برگزار شد.
مردم از ابتدای صبح روز دوشنبه با راه اندازی دسته های عزاداری از سراسر استان به سمت میدان آستانه و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) حرکت کردند.
هم اکنون خیابان های منتهی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) میزبان خیل عظیمی از مردم عزادار است که در حال سینه زنی و زنجیر زنی به سمت حرم هستند.
حضرت محمد(ص) در ۱۷ ربیع الاول عام الفیل در شهر مکه چشم به جهان گشود؛ پدر پیامبر(ص)، عبدالله فرزند عبدالمطلب و مادرش آمنه دختر وهب و هر دو از قبیله بزرگ قریش بودند؛ آن حضرت در سن ۴۰ سالگی به مقام رسالت رسید و به مدت ۲۳ سال عهده ‏دار امر رسالت و نبوت بود؛ پیامبر(ص) در ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری و در سن ۶۳ سالگی از دنیا رفت.
امام حسن(ع) فرزند امام علی بن ابیطالب(ع) و حضرت فاطمه(س) در شب نیمه ماه مبارک رمضان، سال سوم هجرت در شهر مدینه دیده به جهان گشود؛ ایشان در سن ۳۷ سالگی به مقام امامت رسید؛ آن حضرت در ۲۸ صفر سال ۵۰ هجری قمری و در ۴۷ سالگی به شهادت رسید.