×
×

مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه آیت الله بهجت برگزار شد

  • کد نوشته: 33471
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه آیت الله بهجت(ره) عصر امروز با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد. بر اساس این گزارش، حجت الاسلام عباسی مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهجت(ره) در […]

    مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه آیت الله بهجت برگزار شد
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری شهرکریمه، مراسم عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه آیت الله بهجت(ره) عصر امروز با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در سالن اجتماعات این مدرسه برگزار شد.

    بر اساس این گزارش، حجت الاسلام عباسی مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهجت(ره) در ابتدای این مراسم به تشریح بخشی از اقدامات این مدرسه پرداخت.

    در ادامه آیت الله اعرافی با بیان اینکه آیه ۶۷ سوره مبارکه مائده از دیدگاه روایات به اتفاق علمای شیعه و برخی منابع اهل سنت مرتبط با غدیر خم است، خاطرنشان کرد: با دقت و تدبر در خود آیه شریفه به ویژه بخش «و ان لم تفعل فما بلغت رسالته» نیز در می یابیم که بدون ابلاغ ولایت امیرمؤمنان(ع)، پیامدهای رسالت بدون فایده باقی می ماند و از بین می رفت.

    عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه ولایت عامه و تامه و مرجعیت سیاسی و اجتماعی جهان بشریت از جانب خداوند به ائمه معصومین(ع) سپرده شده است، ابراز کرد: ائمه معصومین(ع) منبع همه علوم و دانش ها هستند، از این رو واقعه غدیر می تواند در زمینه تحکیم عقایدمان بسیار مؤثر باشد.

    وی با بیان اینکه حوزه علمیه بدون توجه به مسأله جامعه شاسی و جهان شناسی نمی تواند به وظیفه انقلابی گری خود عمل کند، عنوان کرد: یکی از مهم ترین نکاتی که در حوزه امروزی باید بدان توجه شود این است که عالم دین باید جهان بیرون را به خوبی بشناسد.

    آیت الله اعرافی شناخت جامعه و جهان را از شاخصه های حوزه انقلابی دانست و اضافه کرد: حوزه های علمیه باید خود را برای تحولات بزرگ آینده و نقش آفرینی در آنها آماده کند.

    گفتنی است، در این مراسم چند تن از طلاب مدرسه علمیه آیت الله بهجت(ره) با حضور آیت الله اعرافی و اجرای آیین عمامه گذاری ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند./۸۴۱/پ۲۰۲/ف

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.