[ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، مراسم ترحیم مرحوم آیت الله قربانعلی محقق کابلی از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار شد. در این مراسم آیات عظام شبیری زنجانی، مکارم شیرازی، سبحانی، علوی گرگانی از مراجع تقلید و همچنین آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، برخی اعضای جامعه مدرسین و خبرگان رهبری، […]

[ad_1]

به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه، مراسم ترحیم مرحوم آیت الله قربانعلی محقق کابلی از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیات عظام شبیری زنجانی، مکارم شیرازی، سبحانی، علوی گرگانی از مراجع تقلید و همچنین آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، برخی اعضای جامعه مدرسین و خبرگان رهبری، مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، طلاب و علمای افغانستان، برخی مسئولان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم از افتخارات جامعه تشیع در همه ادوار تاریخ را تربیت عالمان و فقیهان برجسته دانست که در مکتب و دانشگاه انبیا رشد کردند.

وی گفت: همواره عالمان این مکتب از تأثیرگذارتربن افراد در زمان خود بودند که در کنار علم آموزی به جامعه اخلاق و معنویات و همچنین مبارزه با ظلم و استکبار را در رأس برنامه‌های خود داشتند.

آیت الله اراکی گفت: علما و بزرگان مکتب تشیع همواره پرچمدار جهاد بودند و در صحنه مبارزه با ظالمان پیشتاز بودند و جنبش‌های بزرگ دینی را هدایت می‌کردند و مدافع حقوق ضعیفان و مظلومان بودند.

وی افزود: نمونه بارز این ویژگی‌ها را امام راحل، مراجع عظام همچون آیت الله محقق کابلی و سایر بزرگان علوم دینی در سراسر دنیا دانست.

پیکر آیت الله محقق کابلی روز پنجشنبه با حضور با شکوه طلاب، فضلا و قشرهای مختلف مردم در قم تشییع و در جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه به خاک سپرده شد.

[ad_2]