[ad_1] به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن» با محوریت دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، به ارائه گزارشی از […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شهرکریمه، حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسم اختتامیه نخستین همایش ملی «حوزه های علمیه، مرجعیت شیعه و قرآن» با محوریت دیدگاه های علوم قرآنی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، به ارائه گزارشی از پنل اعجاز قرآن کریم این همایش ملی پرداخت و گفت: در این کمیسیون ۷ مقاله به ارائه رسید که هر کدام مباحث متنوعی را مورد بررسی قرار داده بود.

وی ادامه داد: معیارشناسی مثلیت در آیات تحدی از منظر، بررسی و اثبات اعجاز بلاغی قرآن، معجزه از دیدگاه آیت الله فاضل لنکرانی و مصباح یزدی و بررسی رابطه عجز بشر از آوردن قرآن و الهی بودن قرآن  از جمله مقالات ارائه شده در این پنل بود.

حجت الاسلام رضایی اصفهانی خاطرنشان کرد: مقالات از مراکز مختلفی به دست ما رسید که مجموع آن ها ابعاد مختلف اعجاز را از منظر آیت الله فاضل لنکرانی در المدخل فی التفسیر مورد بحث قرار داده بودند.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی اعجازهای علمی قرآن کریم را تحت عنوان اخبار غیبی در المدخل فی التفسیر مورد بحث قرار داده اند، گفت: این موضوع فضا گشایی جدیدی در اعجاز قرآن انجام داده است، چرا که بسیار منضبط و قوی ارائه داده شده است.

مسؤول پنل اعجاز قرآن کریم این همایش ملی مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی را از پیشگامان علوم قرآنی در قم دانست و بیان کرد:  پیوند حوزه و مرجعیت با قرآن کریم بسیار محکم بوده و جدایی ناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه مرجعیت شیعه از قدیم تا کنون به مسأله تفسیر قرآن کریم اهمیت داده و می دهند، تأکید کرد: المدخل فی التفسیر یک بحث منضبط و مستدل را در بحث مبانی و تحریف ناپذیری ارائه داده که نظام مند است و می تواند الگویی برای رشته های تفسیری باشد./۸۴۱/ج

[ad_2]