آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: مردم ایران به عنوان وظیفه واجب و لازم در سرشماری اینترنتی شرکت کنند و با مرکز آمار ایران همکاری نمایند. به گزارش شهرکریمه، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار رئیس مرکز آمار ایران، خطاب به وی اظهار کرد: سرشماری کار بسیار مهمی است و احتیاج […]

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: مردم ایران به عنوان وظیفه واجب و لازم در سرشماری اینترنتی شرکت کنند و با مرکز آمار ایران همکاری نمایند.

به گزارش شهرکریمه، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار رئیس مرکز آمار ایران، خطاب به وی اظهار کرد: سرشماری کار بسیار مهمی است و احتیاج به تخصص دارد، مردم شما را امانت دار اطلاعات خود می دانند، بنابراین با تمام توان در این راه گام بردارید و وظیفه خود را انجام دهید.
وی بیان کرد: لازم است مردم نسبت به آنچه در سرنوشت آنها تاثیر می گذارد، اهمیت قائل شوند و با شرکت در سرشماری اطلاعات صحیح را در اختیار ماموران آمار قرار دهند.
وی ادامه داد: برای پیشرفت کشور دستیابی به اطلاعات صحیح از اهمیت بسیاری برخوردار است، بنابراین مردم باید در سرشماری بر مبنای حقیقت جواب سوال ها را بیان کنند.
این مرجع تقلید با اشاره به تاثیر آمار صحیح در جامعه، گفت: مردم باید بدانند شرکت در سرشماری در درجه اول به سود خود آنهاست، چراکه برنامه ریزی در هر حوزه ای مثل مبارزه با بیکاری و فساد و هم چنین ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال به خصوص برای جوانان نیازمند آمار صحیح است.
آیت الله نوری همدانی در بیان وظیفه مسئولان افزود: مردم باید نتیجه سرشماری را در زندگی اجتماعی خود مشاهده کنند و اطمینان پیدا کنند از این اطلاعات برای تامین نیازها در بخش اشتغال، مسکن، ازدواج جوانان و معیشت استفاده می شود.
وی با بیان این که داشتن آمار صحیح برای ترسیم برنامه ریزی های ملی و رساندن جامعه به سعادت لازم است، ادامه داد: نگاه دنیا به نظام جمهوری اسلامی است بنابراین در این کشور نباید آمار بیکاری و فساد بالا باشد.
آیت الله نوری همدانی با اشاره به لزوم حفظ سلسله مراتب در ارائه رقم های آماری به مردم، گفت: تحلیل اطلاعات و آمار باید از طریق مرجع رسمی آن(مرکز ملی آمار ایران) صورت گیرد تا از شکل گیری آمارهای اختلافی جلوگیری شود و هم چنین ارائه آمار توسط مراکز غیر رسمی اقدامی خلاف و تقلب به شمار می آید.
در پایان این دیدار آیت الله نوری همدانی به صورت نمادین در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ شرکت کرد.
امید علی پارسا رئیس مرکز آمار ایران، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد.
سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ به صورت اینترنتی از سوم مهرماه جاری آغاز شده و تا بیست و چهارم مهرماه ادامه دارد و از ٢۵ مهر تا ٢۵ آبانماه سرشماری حضوری در سراسر کشور انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا