×
×

مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند/ ممنوعیت ورود زائر به قم – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان

  • کد نوشته: 29572
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست کلی دولت کاهش تردد و در خانه ماندن است و مصوبات قبلی این ستاد تا بیستم فروردین به قوت خود باقی است و از این تاریخ به بعد تدابیری به صورت پلکانی با توجه به شرایط استان‌ها اتخاذ […]

    مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند/ ممنوعیت ورود زائر به قم – پایگاه خبری شهرکریمه | اخبار ایران و جهان
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار شهرکریمه، بهرام سرمست بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست کلی دولت کاهش تردد و در خانه ماندن است و مصوبات قبلی این ستاد تا بیستم فروردین به قوت خود باقی است و از این تاریخ به بعد تدابیری به صورت پلکانی با توجه به شرایط استان‌ها اتخاذ خواهد شد.

    وی با بیان اینکه فعالیت‌های تولیدی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار وزارت صمت است، افزود: علاوه بر اصناف ضروری، کسب و کارهایی که محل تجمع نبوده و کم ریسک هستند نیز می‌توانند پس از بیست و سوم فروردین‌ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود بازگردند که چنین اصنافی از سوی اداره کل صمت و اتاق اصناف متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

    توجه به اقتصاد و معیشت مردم در کنار سلامت

    استاندار قم عنوان کرد: کسب و کارهای الکترونیکی و فروش اینترنتی باید مورد توجه دولت قرار گیرد و اقتصاد و معیشت مردم در کنار سلامت مورد تأکید ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار دارد.

    وی گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها در چنین شرایطی آگاهی بخشی و ترغیب مردم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه را باید در دستور کار قرار دهند.

    سرمست در ادامه اظهار کرد: بعد از روز بیست و سوم تا پایان فروردین، یک سوم نیروهای دولتی به صورت دورکاری و شیفتی مشغول به کار خواهند شد و در این راستا کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند در اولویت هستند.

    وی همچنین با بیان اینکه مراکز آموزشی استان قم تا پایان فروردین‌ماه تعطیل خواهند بود، بیان کرد: بعد از این تاریخ نیز تصمیمات مقتضی در جلسات ستاد ملی کرونا اتخاذ خواهد شد.

    تداوم تعطیلی اماکن مذهبی در قم

    استاندار قم با اشاره به تداوم فعالیت حمل و نقل کالا و بار خاطرنشان کرد: طرح کنترل ورودی‌های شهرها و جلوگیری از تردد افراد غیربومی نیز تا پایان فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

    وی با اشاره به پروتکل‌های مبارزه با کرونا در رابطه با تعطیلی اماکن مذهبی در استان قم، گفت: با توجه به در پیش بودن نیمه شعبان و ولادت امام عصر (عج) مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر پذیرای زائران نخواهند بود و از ورود مسافران به استان قم در این ایام جلوگیری خواهد شد.

    سرمست هم چنین بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا عنوان کرد: کلیه آزمایشگاه‌های استان پس از مثبت شدن تست کرونا می‌بایست ضمن اطلاع به خود فرد به خانواده و محل کار فرد اطلاع رسانی کرده و افراد موظف هستند نسبت به مراجعه به مراکز درمانی و قرنطینه خانگی اقدام نمایند.

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.