×
×

مردم نسبت به جرائم دیرکرد نگران هستند/ابراز مخالفت با طرح جدید بانکداری

  • کد نوشته: 24585
  • [ad_1] به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، در خصوص ابراز نگرانی برخی فضلای حوزه در خصوص تصویب قانون بانکداری اظهار کرد: نباید اجازه داد که با برخی کارها و حیل شرعی دیرکرد که امری حرام است را […]

    مردم نسبت به جرائم دیرکرد نگران هستند/ابراز مخالفت با طرح جدید بانکداری
  • [ad_1]

    به گزارش پایگاه خبری شهرکریمه از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، در خصوص ابراز نگرانی برخی فضلای حوزه در خصوص تصویب قانون بانکداری اظهار کرد: نباید اجازه داد که با برخی کارها و حیل شرعی دیرکرد که امری حرام است را قانونی کرد.

    وی با تاکید بر اینکه گرفتن دیرکرد به هر کیفیتی ربا و حرام است گفت: برخی عنوان می‌کنند که دیرکرد و جریمه دریافت و در حساب خاص و برای کارهای خاص استفاده می‌شود اما ما در بحث‌های فراوانی که داشتیم درخصوص مصرف آن بحثی نکردیم.

    این مرجع تقلید با اذعان به اینکه اصل دریافت دیرکرد به هیچ طریق قابل‌ حل نیست افزود: در قرآن بارها بر حرمت ربا تاکید شده و علامه طباطبایی در تفسیر المیزان دو گناه را جزو بزرگ‌ترین گناهان ذکر کرده‌اند که یکی از آنها ربا است.

    وی با بیان اینکه در هفت جای قرآن موضوع ربا بیان ‌شده است خاطرنشان کرد: امام (ره) نیز در بحث ربا فرمودند که حرمت این قراردادها با حیَل شرعی از بین نمی‌رود.

    آیت‌الله نوری همدانی خواستار بررسی مجدد و اصلاح طرح جدید بانکداری شد و با بیان اینکه بسیاری از مردم و فضلا و نخبگان از وجود دیرکرد در نظام بانکداری ابراز نگرانی کرده‌اند تصریح کرد: چقدر افراد به واسطه همین دریافت دیرکرد زندگی خود را ازدست‌ داده‌اند.

    وی اذعان کرد: البته طرح جدید بانکداری اشکالات متعدد دیگری هم دارد که اشکالات در نامه‌ای که منتشر شد هم ذکر شده است.

    این مرجع تقلید با تاکید بر مخالفت با طرح جدید بانکداری که در مجلس در مرحله بررسی قرار دارد افزود: امیدواریم متولیان با علما و فضلای حوزه که در این زمینه کار کرده‌اند در ارتباط باشند تا مشکل حل شود.

    انتهای پیام/۷۸۰۲۷

     

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.