[ad_1] به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، رهبر حکیم انقلاب در بیانات‌شان فرمودند:  «تجربه ۴۰ ساله نشان داده کشور ظرفیت مقابله با چالش‌ها و بحران‌ها در هر سطحی را دارد.» بحران‌های ۴۱ سال گذشته و نحوه‌ی مواجهه‌ی با آن، سه مزیت انحصاری برای کشور ایران درست کرده است: ۱- انجام‌وظیفه دلسوزانه نهادهای حاکمیتیانقلاب اسلامی موجب […]

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری شهرکریمه، رهبر حکیم انقلاب در بیانات‌شان فرمودند:  «تجربه ۴۰ ساله نشان داده کشور ظرفیت مقابله با چالش‌ها و بحران‌ها در هر سطحی را دارد.»

بحران‌های ۴۱ سال گذشته و نحوه‌ی مواجهه‌ی با آن، سه مزیت انحصاری برای کشور ایران درست کرده است:

۱- انجام‌وظیفه دلسوزانه نهادهای حاکمیتی
انقلاب اسلامی موجب زایش نهادهای جدید و ارتقای نهادهای قبلی، در ظرف جمهوری اسلامی شد. لذا هر وقت در هر بخشی دچار بحران و چالش شدیم، نهادهای حاکمیتی با اقدامات دلسوزانه به خوبی به وظیفه‌ تخصصی‌شان -و فراتر از آن- عمل کردند. رویش سپاه و ارتقای ارتش در جنگ تحمیلی از این نمونه بود. امروز هم وزارت بهداشت و نهادهایی مثل هلال احمر و بهداری نیروهای مسلح در خط مقدم چالش سلامت مردم، باعث سرافرازی کشور در جهان شده‌اند.

۲- حرکت‌های داوطلبانه گروه‌های میانی
انقلاب زمینه ساز شکل‌گیری نهادهای میانی و حلقه‌های واسط بین مردم و حاکمیت شد. رویش نهاد بسیج، موسسات فرهنگی، گروه‌های جهادی، نهادهای خیریه‌ای و مردمی داوطلبانه در بخش‌های مختلف، از این دست هستند. جنگ و سیل و زلزله و کرونا، بستر تولد و رشد این حلقه‌های میانی بودند. این‌ها بصورت داوطلبانه به کمک مردم و حاکمیت شتافتند و افتخار آفرینی کردند.

۳- صبوری و مشارکت‌‌های مومنانه مردمی
عموم مردم ایران حقیقتا صبورند. این صبوری به واسطه ایمان به‌ خدا و اعتماد به انقلاب، در بستر بحران‌ها شکل گرفته است. مردم ما صبورند و همواره با جان و مال و عزیزانشان، در جنگ و بحران‌ها به صحنه آمدند و کشور و نظام ایران را سربلند و پرآوازه کردند.

بدون تردید، حضور عناصر مومن و باانگیره و متشرع در همه لایه‌های گفته شده، عامل اصلی پیشرانی مقاومت در برابر چالش‌ها هستند که رهبر انقلاب به آن اشاره فرمودند.
این نعمت را باید قدر دانست.

ذهن‌نوشته‌های‌یک‌بسیجی

 

[ad_2]