نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: دستگاه‌های مسؤول ما بر حسب وظایف شرعی و قانونی، موظف هستند تا اقدامات لازم برای جلوگیری از حرمت‌شکنی‌ها را در قم انجام دهند.

به گزارش شهرکریمه آیت‌الله سید محمد سعیدی در آیین افتتاح همزمان بیش از ۲ هزار کانون خادمیاری آستان قدس رضوی در قم که پیش از ظهر امروز در سالن ویدئو کنفرانس مخابرات استان برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت در این کانون که در راستای تحقق اهداف و ترویج اهل بیت(ع) است، پُر برکت و ارزشمند خواهد بود.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) فرموده بودند حرم ما اهل بیت در قم است و بعدها با توجه به وجود مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در این شهر، حرمیت اهل بیت(ع) در قم، تحکیم، تایید و تقویت شد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با تاکید بر اینکه حریم و حرمت این حرم باید حفظ شود، گفت: همه ما موظف هستیم تا چنانچه افتخار و درخواست خادمی این آستان مقدس یا آستان علی بن موسی الرضا(ع) را داریم، باید در طهارت، پاکیزگی و نظم حرم اهل بیت(ع) قدم برداریم.

آیت‌الله سعیدی عنوان کرد: مسؤولان، اصناف، بانوان، جوانان و علمای عالی مقام و همه کسانی که در قم مشرف هستند و به‌عنوان مجاور یا حتی زائر در این شهر حضور دارند، باید در طهارت و پاکیزگی این حرم به‌عنوان یکی از خادمین تلاش کنند.

وی یادآور شد: در هر شهر و مکانی که متعلق به اهل بیت و یادگاری از ائمه معصومین(ع) در ایران و به ویژه قم است، باید تلاش کرده و کارمان به‌عنوان خادم علی بن موسی الرضا(ع) این باشد تا حرمت خواهر و حرم ایشان را حفظ کنیم و همه امورمان، زیرمجموعه این فعالیت‌ها باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قم عنوان کرد: طهارت و احترام به حرم اهل بیت(ع) در شهری که محل نشر معارف آنها است، پاسداری و حرمت نگهداری می‌خواهد و دستگاه‌های مسؤول ما بر حسب وظایف شرعی و قانونی، موظف هستند تا برابر کسانی که بخاطر عدم اطلاع یا خدایی ناکرده به دلیل بی‌موالاتی و بی‌توجهی، در این شهر حرمت‌شکنی می‌کنند، اقداماتی انجام دهند.

آیت‌الله سعیدی ابراز کرد: به دلیل اینکه در قم حرم یک بانو وجود دارد، نقش بانوان باید در این حرم و شهر برجسته باشد و فعالیت‌هایی مثل کانون‌های خادمیاری آستان قدس رضوی در این زمینه ارزشمند است و فرصت خوبی به وجود می‌آورد تا خادمان حضرت رضا(ع)، خدماتی نیز برای حرم حضرت فاطمه معصومه(س) انجام دهند.

وی با بیان اینکه باید پرچم حرم رضوی و حضرت معصومه(س) را بیش از گذشته برافراشته کنیم، گفت: در رژیم گذشته هیچ وقت به وجود مقدس علی بن موسی الرضا(ع) در ایران توجه نشد و اهداف و نگاه این امام برجسته نبود، اما الان با مردم ولایت‌مداری که داریم، این عزت و احترام به حرم ایشان قائل شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: جوانان قمی اگر می‌خواهند جزو خادمان علی بن موسی الرضا(ع) قرار بگیرند، باید با اخلاص باشند و کلام رهبری را جدی بگیرند.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: رهبری فرمودند اگر ۸ میلیون جوان مومن انقلابی پای کار داشته باشیم، دیگر دغدغه‌ای نداریم و ما باید در راستای رفع این دغدغه رهبری در استان قم تلاش کنیم.