×
×

مسؤولان کاری نکنند که زائران دلسرد شوند/انتقاد امام جمعه قم از دوبرابر شدن قیمت های سفر اربعین

  • کد نوشته: 7539
  • آ‌یت الله حسینی بوشهری با بیان این که اربعین به نماد قدرت و عظمت شیعه در جهان تبدیل شده است، گفت: مسؤولان همه زمینه های سفر اربعین را فراهم کنند.

    مسؤولان کاری نکنند که زائران دلسرد شوند/انتقاد امام جمعه قم از دوبرابر شدن قیمت های سفر اربعین
  • به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: پیامبر اسلام درباره حضرت می فرماید کسی که حسن را دوست بدارد خدا او را دوست خواهد داشت.

    وی افزود: حضرت در شرایط سختی مسؤولیت امامت را بر عهده داشتند، امام مجتبی(ع) به دلیل خیانت یارانش مجبور به صلح می شوند، این که یاران برای دستگیری حضرت به معاویه نامه می نویسند نشانه اوج مظلومیت امام مجتبی(ع) است.

    عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به پیش رو بودن موسم عظیم اربعین، اظهار داشت: هر ساله میلیون ها نفر از سراسر دنیا در مسیر عشق قدم می گذارند، اربعین به نماد قدرت و عظمت شیعه در جهان تبدیل شده است که باید از ظرفیت آن در جهت احیا و گسترش ارزش های اسلامی و وحدت امت اسلامی به ویژه شیعه استفاده شود.

    وی ادامه داد: روحیه تعاون و همکاری در اربعین در اوج است، تبلیغ معارف دینی و قدرت تاریخ سازی اربعین باید در دستور کار و مورد استفاده باشد، وقتی مردم این اندازه عشق و شور دارند مسؤولان باید زمینه را فراهم کنند.

    آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که نباید گفته شود چون مردم اقبال می کنند کرایه ها باید دوبرابر شود، ابراز داشت: این چه ادبیات و تعبیراتی است که برخی انجام می دهند، مسؤولان باید خوشحال باشند که تبلور و تجلی عشق شیعه به این صورت انجام می گیرد، هرچه داریم باید در اختیار آن ها قرار دهیم نباید کاری کرد که زائران دلسرد شوند.

    وی با تقدیر از ستاد نماز جمعه قم برای خدمت رسانی و میزبانی از رائران اربعین، عنوان کرد: سنت خوبی است که هر زائر به نیابت از یک شهید زیارت کنند چرا که شهدا راه کربلا را باز کردند، زائران باید در مسیر کربلا یاد شهدا باشند که آن ها با نثار خون و جان خود راه را برای ما باز کردند و امروز مراسم اربعین به برکت خون شهیدان انجام می شود.

    امام جمعه قم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مصطفی خمینی فرزند برومند بنیانگذار انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ایشان شخصیتی بود که به تعبیر حضرت امام امید آینده اسلام به شمار می رفت، ایشان آثار بسیاری در زمینه علوم اسلامی دارد، امام فرمود مرگ مصطفی از الطاف خفیه الهی بود که رحلت فرزند امام جان تازه ای به نهضت اسلامی ایران داد.

    وی با اشاره به سالروز شهادت عمار یاسر اضافه کرد: عمار صحابی پیامبر و یار و سرباز امیرمؤمنان بود و در همه جبهه ها به عنوان سرباز فداکار حضرت حضور داشت، در زمانی که افراد جایگاه امیرمؤمنان را درک نمی کردند عمار از بصیرت و آگاهی لازم برخوردار بود، همچنین سالروز شهادت شهید فهمیده را درپیش داریم که به شهدای کربلا اقتدا کرد، امیدواریم نوجوانان امروز جامعه با تعلیم و تربیت معلمان و اولیا به چنین درکی برسند و نیازهای جامعه را بدانند.

    آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به یاوه گویی های وقیحانه مقامات آمریکایی علیه ایران اسلامی گفت: این روزها شاهد اراجیف رییس جمهور آمریکا و اقدامات نابخردانه دولت یاغی آمریکا هستیم، آنچه رهبر معظم انقلاب در طول سال ها  فرمودند به واقعیت پیوست که به آمریکا نمی توان اعتماد کرد و این مهم برای مسؤولان و مردم روشن شد.

    وی افزود: آمریکا در معادلات بین المللی دولتی قابل اعتماد نیست، این مسأله برگ برنده ای برای ملت و مسؤولان است، اگر هیچ کاری نکرده باشیم همین که چهره آمریکا را در دنیا مفتضح و رسوا جلوه داده باشیم کافی است، آمریکا امروز رسواتر از گذشته است، دشمن ابتدا به دنبال این بود که انقلاب به پیروزی نرسد و بعد از پیروزی سعی در مهار کردن آن داشتند.

    امام جمعه قم اظهار داشت: دشمنان می خواستند که محاسبات مسؤولان را تغییر دهند تا طبق میل آن ها سخن گفته و بر اساس خواسته آن ها اقدام شود که خوشبختانه واقع نشد، دشمن امروز حرکت جدیدی را با عصبانیت تمام آغاز کرده است، عصبانیت دشمن به دلیل شکست های متعدد در منطقه است.

    وی ادامه داد: به تعبیر خود آمریکایی ها قدرت آن ها در منطقه افول پیدا کرده و قدرت ایران در منطقه در اوج است، در منطقه ای حادثه ای جز با اراده نظام مقدس جمهوری اسلامی اتفاق نمی افتد، دشمنان ایران را تحریم کردند قدرت دفاعی چند برابر شد و وقتی که ما را تحت فشار قرار دادند نفوذ جمهوری اسلامی چند برابر شد.

    عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ایران محور مقاومت در منطقه است، ابراز داشت: دشمن از این مسأله عصبانی است، امروز آمریکا در دنیا تنهاتر از همیشه است و این نشانه عظمت ملت ایران به شمار می رود، داعش با شکست سختی مواجه شده و آمریکا برای این که از قافله عقب نماند ادعا می کند که در مبارزه با داعش نقش داشته در حالی که آن ها تروریست ها را برای ضربه زدن به ایران اسلامی به وجود آوردند.

    وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی با امدادهای غیبی الهی پیروز شد و ادامه پیدا کرد و به فضل الهی با همین امدادها و با نابودی دشمنان به راه خود ادامه خواهد داد، رهبر انقلاب به نخست وزیر عراق فرمودند که غفلت نکنید و فریب آمریکایی ها را نخورید که اگر فرصتی پیدا کنند به عراق ضربه می زنند، ما نیز نباید غفلت کنیم و باید هوشیار باشیم، مردم باید در همه صحنه ها در میدان بمانند تا دشمن جرأت نکند علیه ملت اقدام کند

    امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امروز کرکوک با اراده ارتش و حشدالشعبی عراق و انقلاب و ایران اسلامی آزاد می شود، دشمن اقلیم کردستان را برای ضربه زدن به ایران اسلامی طراحی کرد اما در فرصتی بسیار کم کرکوک با درایت و تدبیر فرمانده شجاع جمهوری اسلامی آزاد می شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.