[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر یکشنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، با بیان اینکه به آزاردهنده پیامبر (ص) عذابی بزرگ می‌رسد، افزود: سیادت و انتساب به رسول اکرم (ص) نشان دهنده عصمت فرد نیست زیرا برخی با وجود انتساب به […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی بعد از ظهر یکشنبه در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، با بیان اینکه به آزاردهنده پیامبر (ص) عذابی بزرگ می‌رسد، افزود: سیادت و انتساب به رسول اکرم (ص) نشان دهنده عصمت فرد نیست زیرا برخی با وجود انتساب به پیامبر (ص) از نظر اعتقادی و عملی صالح و سالم نبوده‌اند.

وی بر ضرورت توجه به وحدت در بین مسلمانان تأکید کرد و افزود: در شهر قاهره مصر شیعیان حسینیه و مساجد بسیاری را احداث کرده‌اند.

این استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه عمل صالح دلیلی بر صالح بودن فرد نیست، افزود: فرد صالح در راه رضایت خداوند حرکت می‌کند.

وی با اشاره به تهمت زنی به پیامبر (ص) توسط منافقان، افزود: منافقان علاوه بر تهمت زدن به پیامبر (ص) ایشان را به دهن بینی نیز متهم می‌کردند.

آیت‌الله سبحانی بر تبیین مشترکات میان مذاهب برای ایجاد تقریب در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: مشترکات میان مذاهب مختلف اسلامی بیشتر از اختلافات میان آنهاست.

وی بیان کرد: قرآن کریم به صورت تدریجی بر پیامبر (ص) نازل شد تا ارتباط میان ایشان با عالم وحی به صورت تدریجی برقرار باشد زیرا در صورت نزول یکجای قرآن ارتباط میان پیامبر (ص) با عالم وحی نیز قطع می‌شد.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید مدیران کارآمد و اهل عمل انتخاب شوند، افزود: مسئولان و مدیران کشور برای موفقیت خود باید انتقاد پذیر بوده و سعه صدر داشته باشند.

وی ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرمایند که یکی از ویژگی‌های مدیران و مسئولان در جامعه باید سعه صدر باشد.

آیت الله سبحانی بیان کرد: مدیر در جامعه در صورتی به موفقیت دست می‌یابد که انتقادپذیر باشد زیرا در صورت بی توجهی به انتقادات در کار خود پیشرفت نخواهد کرد.

[ad_2]