[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی جعفر سبحانی عصر سه‌شنبه در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه مسئولان نباید با بازگشت آرامش به استان‌های درگیر سیلاب بحران‌های اخیر را فراموش کنند، افزود: بارش‌های اخیر به دلیل غفلت‌های صورت گرفته به یک معضل در کشور تبدیل شد که لازم است اقدامات […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله العظمی جعفر سبحانی عصر سه‌شنبه در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه مسئولان نباید با بازگشت آرامش به استان‌های درگیر سیلاب بحران‌های اخیر را فراموش کنند، افزود: بارش‌های اخیر به دلیل غفلت‌های صورت گرفته به یک معضل در کشور تبدیل شد که لازم است اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز این مشکلات در آینده انجام شود.

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات مطلوب به سیل زدگان لازم است اتاق فکری در هلال احمر کشور تشکیل شود، گفت: از بارش باران به عنوان رحمت خداوند باید استفاده بهینه داشت و برای استفاده مطلوب‌تر از بارندگی‌های آینده باید تدابیر جدی اندیشیده شود.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه بر اساس قرآن کریم نجات یک انسان برابر با نجات کل انسان هاست، افزود: از قرآن کریم می‌توان به نقش مهم و کلیدی هلال احمر و سایر دستگاه‌های امدادی دست یافت.

وی با اشاره به اینکه از آیات قرآن کریم در می‌یابیم که چنانچه مردم و جامعه پاکدامن باشند نعمت‌های الهی به صورت باران از آسمان بر آنها فرود می‌آید، گفت: باران نعمت خداوند است و آثار منفی آن به دلیل مشکلاتی است که انسان‌ها ایجاد کرده‌اند که باید با انجام اقدامات صحیح از این آثار منفی جلوگیری شود.

اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی

رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه سیل خسارات مادی و معنوی بیشتری را در پنج استان کشور ایجاد کرد، افزود: هزاران امدادگر بلافاصله با وقوع سیل با کلیه تجهیزات امدادی به مناطق سیل زده اعزام شدند.

علی اصغر پیوندی بیان کرد: کنترل سیلاب بدون رعایت اصول ساخت و ساز پیرامون رودخانه‌های کشور امری دشوار است.

وی با اشاره به انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی افزود: کلیه دستگاه‌ها اعم از لشکری و کشوری برای کمک و خدمت رسانی در هنگام وقوع سیل پای کار آمدند.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: در سیل استان گلستان مردم بدون توجه به مسائل قومی و مذهبی با حس نوع‌دوستی خود به انجام کمک و خدمت رسانی پرداختند.

وی با اشاره به کمک‌های قابل توجه مردم قم به مردم سیل‌زده افزود: کمک‌های نقدی و غیر نقدی قمی‌ها در سطح کشور رتبه سوم را داشته است.

[ad_2]