×
×

مسئولین کاروان حجاج مزایای خرید کالای ایرانی را به آنها متذکر شوند

  • کد نوشته: 10893
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا، هرساله در موسم حج، تعداد زیادی از حجاج ایرانی نیز به عربستان عزیمت می‎کنند و در ضمن این عزیمت هزینه‎های زیادی انجام می‎دهند که گاها غیرضرور به نظر می‌رسد. مدیریت هزینه‎های عزیمت حج به طور مستمر مورد اعتراض بعضی منتقدان وضع فعلی بوده هست و باید […]

    مسئولین کاروان حجاج مزایای خرید کالای ایرانی را به آنها متذکر شوند
  • به گزارش پایگاه خبری،فرهنگی شهرکریمه به نقل از ایکنا، هرساله در موسم حج، تعداد زیادی از حجاج ایرانی نیز به عربستان عزیمت می‎کنند و در ضمن این عزیمت هزینه‎های زیادی انجام می‎دهند که گاها غیرضرور به نظر می‌رسد. مدیریت هزینه‎های عزیمت حج به طور مستمر مورد اعتراض بعضی منتقدان وضع فعلی بوده هست و باید برای آن چاره‎ای اندیشیده گردد.
    وظیفه ها کاروان‌ها در ازای پشتیبانی از کالای ایرانی
    الله‌وردی دهقانی، کارشناس مسئله های اقتصادی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، در مورد نحوه صحیح مدیریت اقتصاد حج اظهار کرد: مدیریت اقتصاد حج و خرید کالای سوغاتی از طرف حجاج در داخل کشور، مسئله‌ای هست که نیازمند فرهنگ‌سازی هست. در این راستا، لازم هست مسئولین کاروان‎هایی که آموزش‌های لازم در امور متفاوت را به حجاج عرضه می‎دهند، قسمتی از فعالیت خود را نیز به مدیریت اقتصاد حج اختصاص دهند.
    وی دنبال کرد: این کاروان‌ها باید مزایای خرید کالا در ایران و معایب این خرید در عربستان را تماما متذکر شوند و اینکه آنها فهم کنند با خرید کالای ایرانی، در کنار صواب متاثر از صفر حج، کمکی را هم به تولید داخل و برطرف بیکاری جوانان کشور داشته‌اند.
    ارزی که حجاج استفاده می‎کنند باید صرف پشتیبانی از تولید داخلی گردد
    دهقانی یادآور گردید: بنده اعتقاد دارم حجاج محترم می‎توانند قبل یا پس از رفتن به عربستان، لوازم مورد احتیاج خود برای خرید را با فروشگاه‌های داخلی و بزرگی که در شهرهای بزرگ کشور وجود دارد هماهنگ کنند تا جلوی خارج شدن ارزی که از قِبَل این عزیمت از کشور خارج می‌شود گرفته گردد.
    این نماینده پیشین مجلس در انتهاء تصریح کرد: منفعت های حاصل از ارزی که طبق معمول برای عزیمت حج از کشور ما خارج می‌شود باید در زمینه به کارگیری جوانان و کمک به استفاده کالاهای تولید داخل استفاده شده و منفعت های حاصل از آن باید صرف بهبود وضع جیب مردم کشورمان گردد.
    انتهای پیام

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.