×
×

مستندهای پرتره را از دست ندهید

  • کد نوشته: 29430
  • [ad_1] به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، زندگی و شرح حال الگوها و چهره‌های موفق در یک جامعه می‌تواند راهگشای مسیر سلوکی یک انسان برای رسیدن به حقیقت شود و از طرفی تلاش خود را برای به ثمر نشستن کارها دریغ نورزد. سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه برای روزهای در […]

    مستندهای پرتره را از دست ندهید
  • [ad_1]

    به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه، زندگی و شرح حال الگوها و چهره‌های موفق در یک جامعه می‌تواند راهگشای مسیر سلوکی یک انسان برای رسیدن به حقیقت شود و از طرفی تلاش خود را برای به ثمر نشستن کارها دریغ نورزد.

    سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری شهرکریمه برای روزهای در خانه ماندن ده مستند فرهنگی و سیاسی شاخص را معرفی می‌کند تا به تماشای آن بنشینید و لذت ببرید. همه این مستندها را می‌توانید از سایت سینمامارکت دانلود کنید و ببینید.

     

    مستندهای پرتره را از دست ندهید

     

    مستند خامنئی

    مجموعه مستند «خامنئی» توسط گروه مستندسازی تلویزیون المنار به سیر زندگی مقام معظم رهبری از بدو تولد در سال ١٣١٨ تا انتصاب ایشان به رهبری در سال ١٣۶٨ می‌پردازد. مستند «خامنه‌ای» حاصل تلاش و کوشش طولانی است که پرده از اسرار پنجاه سال زندگی امام خامنه‌ای بردارد، تا به ما درس، غرور و افتخار بدهد، در عین حال باید گفت که این زندگی نامه نیز نمایش همه چیز نیست و هنوز اسرار بسیاری باقی می‌ماند و این توضیحات نیز ناکام است.

     

    مستندهای پرتره را از دست ندهید

     

    خرده روایت‌ها

    مجموعه «خرده روایت‌ها» به کارگردانی «محمدباقر مفیدی کیا» است که در مرحله اول در سه قسمت در خصوص شهید لاجوردی و پنج قسمت درباره شهید رجایی ساخته شده است.

     

    مستندهای پرتره را از دست ندهید

     

    بزم رزم

    مستد «بزم رزم» تهیه شده در گروه مستند روایت فتح، سرگذشت پر فراز و نشیب موسیقی ما در سال‌‌های جنگ است. روایت هم‌ زمان دو داستان است: داستان جوانانی که برای حفظ میهن از جان گذشتند و داستان اهل موسیقی که از یک سو به زبان و ابزار خود در راه وطن وارد میدان شدند و از سویی دیگر برای حفظ موسیقی ایرانی تلاش کردند و پیروز این هر دو میدان ایران و موسیقی ایران است.

     

    مستندهای پرتره را از دست ندهید

     

    عابدان کهنز

    خیلی از ماها سابقه حضور در فعالیت فرهنگی را داریم و اتفاقات پرفراز و نشیب آن مسیرساز و راهنمای زندگی ما است. مستند عابدان کهنز به کارگردانی مجید رستگار یک اثر موفق در ارائه و معرفی یکی از مساجد موفق کشور است، مسجدی که سه شهید و دو جانباز مدافع حرم را در این ایام تقدیم انقلاب اسلامی کرد و همواره در اتفاقات مختلف در میدان عمل حضور داشت.

    شهید صدرزاده، سجاد عفتی و محمد آژند سه شهید سرفراز مدافع حرم محصول تربیت و مجاهدت اهالی مسجد امیرالمومنین کهنز در شهریار بوده است.

     

    مستندهای پرتره را از دست ندهید

     

    آ سید مهدی

    مستند آ سید مهدی به زندگی سید مهدی قوام از روحانیون دهه ۲۰ و ۳۰ تهران می‌پردازد که به واسطه شیوه منحصر بفرد در تربیت و هدایت طبقات مختلف جامعه زبانزد شده و همچنان نامش بر سر زبان‌ها جاری است. سیدمهدی قوام که با تمام ابهتش هیچ گاه به اسم آیت الله و حجت الاسلام خطاب نشد و به خاطر صمیمیت بیش از حدش در لحن و رفتار با مردم همیشه به اسم کوچک خطاب می‌شد، همان روحانی است که بسیاری از انحرافات اخلاقی مردم دوره خودش را حل کرد.

     

    مستندهای پرتره را از دست ندهید

     

    معادله نصر

    در مستند «معادله نصر» حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین سیدحسن نصر الله دبیرکل حزب‌ الله لبنان از مراودات خود با حضرت آیت‌ الله‌العظمی خامنه‌ای و توصیه‌ها، تصمیمات و نقش ایشان در برهه‌های مختلف و حساس منطقه سخن گفته است.

     

    مستندهای پرتره را از دست ندهید

     

    قدیس

    مستند «قدیس» در ۵ اپیزود به جنبه‌های مختلف زندگی شاملو از سخنرانی‌ها و شاعری تا فعالیت‌های سیاسی و فیلمنامه‌نویسی و ازدواج‌هایش می‌پردازد. در مستند «قدیس» نظرات شاعران و افرادی همچون نیما یوشیج، نجف دریابندری، رضا براهنی، فروغ فرخزاد، احسان نراقی، شفیعی کدکنی، یوسفعلی میرشکاک، محمدرضا شجریان پیرامون احمد شاملو مرور شده است که چهره جنجالی و ناشناخته دیگری از این شاعر معاصر به مخاطب معرفی می کند. این اثر حسین لامعی صدای جریان‌های دگراندیش و منحرف را درآورد.

     

    مستندهای پرتره را از دست ندهید

     

    فروشنده

    این مستند در دو بخش به موضوع برجام می‌پردازد، اما قسمت دوم بسیار مهمتر از قسمت اول این مستند است. مستند فروشنده ۲ شرح خوابی که غرب برای صنعت موشکی ایران دیده، زمزمه‌های مذاکرات جدید و فشار بر صنعت موشکی ایران را به نمایش در آورده است. جریان اعتدال و هاشمی پشت پرده فروش صنایع موشکی ما بعد از تعطیلی انرژی هسته‌ای بودند که با رشادت و مردانگی مردان انقلاب هنوز معطل ایستادند.

     

    مستندهای پرتره را از دست ندهید

     

     نقاشی قهوه‌خانه و پرده آخر

    میثم مقصودی از نویسنده کتابی درباره قهوه‌خانه میکونوس و قتل‌هایی که رخ داد، به دنبال روایتی مستند از واقعه میکونوس در برلین است که نقال آن کاظم دارابی می‌باشد. شرح ناگفته‌های تنها متهم ایرانی دادگاه بزرگ میکونوس از دادگاه و ماجراهای شکل‌گیری کتاب خاطراتش را به تصویر می‌کشد.

     

    مستندهای پرتره را از دست ندهید

     

    بزنگاه

    این مستند پرتره که از تولیدات مشترک مرکز مستند سوره و اداره فیلم بسیج است، روایتی از زندگی مازیار بیژنی، کاریکاتوریست مطرح کشور که مجله‎ای با نام بزنگاه را به چاپ رسانده و حدود ۱۰ سال، مسئول ستون ثابت کاریکاتور روزنامه کیهان بوده است. /۸۸۲/ ۵۰۴/

    [ad_2]

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.