×
×

گفتاری منتشر نشده از آیت الله شب‌زنده‌دار:
مطلبی که امروز در قم گفته می‌شود فردا در آمریکا شنیده می‌شود

  • کد نوشته: 2416
  • تا آخر، تا آمدن حضرت، راه مطمئن عاشورا است. در مقابل دسیسه‌های دشمن راه مطمئن همین است. جلوی تهاجم‌های فرهنگی را ما نمی‌توانیم بگیریم مگر از این راه؛ زیر پرچم سیدالشهداء، زیر پرچم علی بن الحسین، زیر پرچم قاسم ابن الحسن، زیر پرچم زینب کبری، زیر پرچم ابوالفضل العباس، زیر پرچم حبیب بن مظاهر. به […]

    مطلبی که امروز در قم گفته می‌شود فردا در آمریکا شنیده می‌شود
  • تا آخر، تا آمدن حضرت، راه مطمئن عاشورا است. در مقابل دسیسه‌های دشمن راه مطمئن همین است. جلوی تهاجم‌های فرهنگی را ما نمی‌توانیم بگیریم مگر از این راه؛ زیر پرچم سیدالشهداء، زیر پرچم علی بن الحسین، زیر پرچم قاسم ابن الحسن، زیر پرچم زینب کبری، زیر پرچم ابوالفضل العباس، زیر پرچم حبیب بن مظاهر.
    به گزارش شهرکریمه ، به منظور واکاوی و تبیین جریان های انحرافی فعال در شیعه که در سال های گذشته با نام تشیع انگلیسی تلاش های بسیاری برای تحریف عاشورا نموده اند متن سخنان آیت الله شب‌زنده‌دار از علمای حوزه علمیه قم و عضو شورای نگهبان که در نشریه تشیع ناب منتشر گردیده است در ادامه می آید:

    باید توجه داشت آلت دست توطئه‌ها و دسیسه‌ها و نقشه‌های دشمنان اسلام نباشیم

    یک بار رهبر عزیز انقلاب، که خدای متعال وجود مبارکش را برای هدایت امت تا ظهور حضرت بقیهالله (اروحنا فداه) محفوظ بدارد، در سفر اسبقشان به قم، با عده‌ای از علما و فضلا نشستی داشتند. ایشان فرمودند من به مرحوم امام (ره) عرض کردم که «آقا این کاری که شما کردید نتیجه کار هزار سال روحانیت است، که در هر شهر و روستایی، عده‌ای از روحانیان و مراجع، اسلام را به دل‌ها وارد کردند؛ ایمان‌ها را کاشتند؛ ولایت را در دل‌ها غرس کردند؛ جمعیت آماده‌ای شکل گرفت و شما از این بهره‌برداری کردید».همین امر نتیجه مجالس سیدالشهداء (ع) است.

    اگر روحانیت هم توانسته کاری بکند به برکت مجالس سیدالشهداء، روضه‌ها، هیئت‌ها، تشکل‌ها و دلدادگی‌های مردم به سیدالشهدا بوده است. باید این را حفظ کنیم. تا آخر، تا آمدن حضرت، راه مطمئن همین است. در مقابل دسیسه‌های دشمن راه مطمئن همین است. جلوی تهاجم‌های فرهنگی را ما نمی‌توانیم بگیریم مگر از این راه؛ زیر پرچم سیدالشهداء، زیر پرچم علی بن الحسین، زیر پرچم قاسم ابن الحسن، زیر پرچم زینب کبری، زیر پرچم ابوالفضل العباس، زیر پرچم حبیب بن مظاهر.

    مطلب بعد همین نکته‌ای است که اخیراً رهبر عزیز بر آن پای می‌فشرند و هشدار می‌دهند و توجه می‌دهند و آن بستن راه‌های نفوذ کسانی است که ممکن است در هیئت‌ها بیایند و بخواهند انحراف ایجاد کنند. عزیزان! روزگاری که ما در آن هستیم روزگار بسیار عجیبی در تاریخ بشریت است. آیه مبارکه‌ای را که به ما دستور داده‌اند در این دهه مبارک در دو رکعت نماز بخوانیم تا ثواب حاجیان را به ما بدهند به یاد داشته باشید: «و واعدنا موسی ثلاثین لیله و اتممنا بعشر». بنا شد حضرت موسی (ع) برای میقات سی روز برود که بعد «اتممناها بعشر» شد و چهل روز در میان مردم نبود. در این مدت، قسمت اعظم زحمات آن بزرگوار به تاراج رفت. مردمِ موحد، گوساله‌پرست شدند و به بدترین انحاء شرک روی آوردند. یعنی غیبت چندروزه رهبر زمینه انحراف آن‌ها شد با اینکه خلیفه او هارون (ع) بود.

    سفارت‌خانه‌ای که غیرمستقیم پول می‌داد که در منطقه اهل سنت روضه‌های آنچنانی بخوانند

    جامعه همیشه در معرض خطر است. انسان همیشه در معرض خطر است. تشکل همیشه در معرض خطر است. لذا باید با چشم بینا به همه چیز نگریست. امام صادق (ع) در جایی فرموده‌اند: «شیعتنا اصحاب الاربعه الاعین»؛ «شیعیان ما چهار چشم دارند»؛ «عینان فی الرأس و عینان فی القلب»؛ دو چشم روی سر دارند که همه دارند، اما این شیعه‌ها دو چشم هم در درونشان است که خوب زوایا و خفایا را می‌بینند، تحلیل می‌کنند، و پشت پرده‌ها را متوجه می‌شود. این خیلی مهم است. از هیئت‌ها هم ممکن است استفاده کنند. احتمالاً این داستان را شنیده‌اید. شاید مرحوم امام (ره) هم یک وقت فرمودند که در یکی از مجالس، که ظاهراً در تهران بوده، هر شب مصیبت صدیقه طاهره (ع) خوانده می‌شده؛ مصیبتی که جانکاه است و واقعیتی را یادآور می‌شود که دل‌های شیعه را می‌گدازد. هر شب این مصیبت خوانده می‌شد.

    کسی گفته بود که من رفتم و به این بزرگواری که هر شب این مصیبت را می‌خواند گفتم چطور شده شما هر شب این مصیبت را می‌خوانید؛ مصیبت‌های دیگر هم هست. گفت بانی دارد و آقایی هست که هر شب می‌آید و مبلغی می‌دهد و می‌گوید شما مصیبت حضرت زهرا (ع) را بخوان. این آقا قضیه را دنبال می‌کند تا ببینند چه کسی بانی شده است. پیگیر می‌شود و می‌بینند این بودجه از سفارت‌خانه‌ای نشئت می‌گیرد که واقع در محله‌ای است که سنی‌ها در آن ساکن‌اند و افراد خاصی در میان آن‌ها هستند که می‌خواهند نقشه‌هایشان را با وسائط مختلف پیاده کنند. چه بسا آقایی هم که روضه می‌خواند قصدش خالص بود و هیچ اطلاعی از این قضیه نداشت. باید مراقب باشیم آلت دست توطئه‌ها و دسیسه‌ها و نقشه‌های دشمنان اسلام نشویم.

    مطلبی که امروز در قم گفته می‌شود فردا در آمریکا شنیده می‌شود

    در نزدیکی‌های ما تشکلی وجود دارد که نمی‌خواهم نام ببرم؛ نامی دارد که واقعاً دل‌ربا است. چند سال بود که می‌دیدم در ایام نهم ربیع، بلندگوی این‌ها حقایقی را به زبان می‌آورد، در حالی که هر حقیقتی را نباید بلند به زبان گفت. این مطالب در شهری پخش می‌شد و به‌سرعت عالم‌گیر می‌شد. یعنی مطلبی که امروز و اکنون در قم گفته می‌شود همان لحظه یا فردا دشمنان در آمریکا یا شهر دیگری می‌شنوند، ولی ما توجه به این مسئله نداریم. این‌ها راه نفوذ دشمن است. منحرف‌کردن کار است. پس برای اینکه عمل احسنُ عملاً بشود، باید توجه داشته باشیم که اهداف را فراموش نکنیم؛ سیاسی‌کاری نکنیم؛ ریا و توجه ناس و این مسائل وارد کار ما نشود؛ رخنه‌های نفوذ دشمن و بهره‌برداری آن‌ها به طور ناخودآگاه دامن‌گیر ما نشود.

    منبع: قمنا
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.