[ad_1] محمود سیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرکریمه، گفت: جوازهای صادر شده مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با توجه به شرایط موجود و ضرورت کاهش ترددهای غیر ضروری در سطح شهر بدون نیاز به درخواست و حضور متقاضیان تا پایان خردادماه ۹۹ دارای اعتبار است. وی افزود: این امر برای پیشگیری از […]

[ad_1]

محمود سیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرکریمه، گفت: جوازهای صادر شده مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با توجه به شرایط موجود و ضرورت کاهش ترددهای غیر ضروری در سطح شهر بدون نیاز به درخواست و حضور متقاضیان تا پایان خردادماه ۹۹ دارای اعتبار است.

وی افزود: این امر برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و حضور متقاضیان اجرا شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در ادامه بیان کرد: طی ۱۱ ماهه گذشته تعداد ۱۴۶ مورد مجوز معافیت گمرکی به ارزش ۳ میلیارد و ۵۵۵ ریال برای واردات ماشین آلات جدید با تکنولوژی بالا باهدف راه اندازی خط تولید واحدهای تولیدی صنعتی یا جایگزین ماشین آلات قدیمی صادر شده است.

وی افزود: طی ۱۱ ماهه گذشته ۱۰۰ فقره پروانه بهره برداری ایجادی به ارزش ۲ هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال با ظرفیت اشتغال ۲ هزار و ۲۹۶ نفر در قم صادر شده است.

به گفته سیجانی، همچنین در ۱۱ ماهه گذشته تعداد ۸۸ فقره پروانه بهره برداری توسعه واحدهای موجود به ارزش یک میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال سرمایه صادر شده است.

وی اظهار داشت: طی امسال تعداد ۱۱۸ فقره پروانه بهره برداری به علت عدم فعالیت در جهت ساماندهی مجوزها و بروزرسانی بانک اطلاعاتی ابطال یا تعلیق شده است.

رشد میل و رغبت به سرمایه‌گذاری‌های جدید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به افزایش رغبت و میل به سرمایه گذاری در قم گفت: طی ۱۱ ماهه گذشته تعداد ۸۶۱ فقره جواز تأسیس ایجادی بدون برند به ارزش ۵۱ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال با ظرفیت اشتعال ۱۵ هزار و۳۹۰ نفر صادر شده است.

وی افزود: در مجموع تعداد کل جواز تأسیس موجود در استان ۳ هزار و۲۵۸ مجوز با پیش بینی اشتغال برای ۴۳ هزار و۵۹ نفر به ارزش سرمایه ۱۶۵ میلیارد و۳۶۱ میلیون ریال می‌باشد که این شاخص نشان از میل و رغبت به سرمایه گذاری‌های جدید در قم دارد.

[ad_2]