[ad_1] به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با اشاره به توطئه‌های آمریکا در قبال ملت ایران و کشورهای دیگر اظهار داشت: دولت آمریکا مجموعه‌ای از اقدامات را در دوره جدید انجام داده که این اقدامات جنون آمیز و […]

[ad_1]

به گزارش خبرنگار شهرکریمه، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد با اشاره به توطئه‌های آمریکا در قبال ملت ایران و کشورهای دیگر اظهار داشت: دولت آمریکا مجموعه‌ای از اقدامات را در دوره جدید انجام داده که این اقدامات جنون آمیز و خطر آفرین برای منطقه و جهان است که این موارد از سوی یک حاکم نادان و احمق صورت گرفته که می‌تواند فاجعه‌هایی برای دنیا به وجود بیاورد.

وی اظهار داشت: اعلام انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس، رسمیت شناسی حاکمیت اسرائیل بر جولان، مشارکت آمریکایی‌ها در کشتار یمن، بحرین، سوریه و فلسطین، مشارکت در شکل گیری داعش بنا به اعتراف خود آنها، عهد شکنی آمریکایی‌ها در قبال اسناد بین المللی و تحریم‌های یک جانبه، تحریم و مسدود سازی حساب‌های افراد در شبکه‌های اجتماعی، اقدام زشت و قبیح آنها در اعلام تروریستی بودن سپاه، غارت منابع کشورهای اسلامی و تحقیر آنها از جمله نقشه‌های شوم آمریکایی‌ها بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: حاکم عربستان چندین بار دست همسر ترامپ را بوسیده است و از طرفی آمریکا این کشور را همانند گاو شیردهی می دوشد که این تحقیر برای امت اسلام است.

وی ابراز داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که کمر تروریسم را در منطقه شکسته است امروز از سوی آمریکایی‌ها تروریست نامیده می‌شود اما آنها بدانند معامله قرن آمریکایی‌ها و عربده کشی‌های بیجای آنها به دست اسلام و جبهه مقاومت و سپاه مقتدر ما به فضل الهی با شکست مواجه خواهد شد.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از خطبه‌های خود اظهار داشت: روز ارتش را به تمامی ارتشیان غیور که در همه صحنه‌ها یاری‌گر ملت هستند تبریک می‌گوئیم.

وی همچنین از تلاش‌های دستگاه اطلاعات کشور قدردانی کرد و گفت: وظیفه دستگاه اطلاعات و امنیت کشور، کشف توطئه دشمنان است و در این زمینه در قم نیز توفیقاتی داشته‌ایم که از این تلاش‌ها باید تقدیر و نقاط ضعف را به درستی شناسایی و برای حل آنها راهکار پیدا کرد.

باید ۹۰ هزار مسجد باشکوه و پر رونق داشته باشیم

امام جمعه قم بیان داشت: به رغم گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی که در ابعاد مختلف گام‌های بزرگی برداشته شده اما مساجد ما با وضع مطلوب فاصله دارند.

وی با بیان اینکه مساجد باید در تراز انقلاب اسلامی باشند، افزود: طبق شاخص‌هایی که وجود دارد ۹۰ هزار مسجد باشکوه و پر رونق و دارای برنامه باید داشته باشیم که با این آمار فاصله داریم و باید مساجد به صورت فعال در خدمت مردم باشند و روحانیت در این زمینه رسالت خطیری بر عهده دارد تا مساجد برای رشد نیروهای انقلابی و دینی زمینه سازی کنند.

آیت الله اعرافی گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان مساجد باید آماده شوند و در مساجد آسیب‌های اجتماعی باید معالجه و در شعاع آن باید مشکلات جامعه اسلامی حل شود.

سیل اخیر جلوه اتحاد و وحدت ملت ایران را نشان داد

وی با تقدیر از حضور اقشار مختلف مردم در صحنه امداد رسانی به سیل زدگان اظهار داشت: از تلاش گروه‌های مختلف مردمی برای امدادرسانی به صدها هزار نفر از سیل‌زدگان که راهی مناطق سیل زده شدن تقدیر می‌کنیم و باید بیان داشت که همچنان مصیبت‌ها و آلام مردم سیل زده وجود دارد و باید همگان به کمک این مردم بیایند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: در این زمینه نیروهای مسلح و نهادهای گوناگون و همچنین طلاب و دانشجویان باید دست به دست هم دهند و با وحدت همدلی و همراهی مشکلات را از میان بردارند.

وی با بیان اینکه سیل اخیر جلوه اتحاد و وحدت ملت ایران را نشان داد، گفت: ما امروز شاهدیم که جبهه مقاومت نیز در کنار ملت ایران بوده و از طرفی این حادثه کینه توزی دشمنان را به اثبات رسانید و آمریکایی‌ها حساب‌های کمک به ایران را مسدود کردند و ملت ایران به همین دلایل همچنان شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: دولتمردان و مجلسی‌ها باید بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص برداشت از حساب ذخیره ارزی برنامه‌هایی برای عمران و آبادانی این مناطق سیل‌زده داشته باشند.

[ad_2]