سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده حشدالشعبی عراق، شب در آیین گرامیداشت نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران به عنوان مهدی یاوران سال معرفی شدند.

به گزارش شهرکریمه به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، در مراسم جشن شب میلاد حضرت ولی عصر (عج) سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس فرمانده حشدالشعبی عراق، به عنوان مهدی یاوران سال معرفی شدند.

در این مراسم فرمانده حشد الشعبی عراق تندیس مهدی یاور سال را از دستان تولیت مسجد مقدس جمکران دریافت کرد.

ابومهدی المهندس بعد از فتوای آیت الله سیستانی مبنی بر مبارزه مردمی با داعش، با سازماندهی مردم به عنوان فرمانده نیروهای حشد شعبی (گروه مبارزه مردمی علیه داعش) نائل آمد. ایالات متحده آمریکا وی را در لیست تروریستی خود به عنوان یکی از چند تروریست خطرناک جهان گنجانده است.

این سرباز سرافراز امام زمان(علیه السلام) مهم‌ترین لقبش «مهندس» است که عموما همراه با کنیه‌اش ابومهدی ذکر می‌شود و این نام آشنا برای مجاهدین را می‌سازد «ابومهدی المهندس». هرچند تیم محافظش در مکالماتشان برای رعایت مسائل امنیتی اسمش را نمی‌آوردند ولی آشنایانش هر وقت بخواهند از او یاد کنند، فقط می‌گویند «حاجی.» حاجی، فقط اوست. فقط یک نفر دیگر هست که به او هم صرفا می‌گویند حاجی، البته به او یک کلمه‌‌ کبیر هم اضافه می‌کنند که می‌شود «الحاجی الکبیر»، یعنی همان سردار قاسم سلیمانی.